* Mali Wielcy *

 

Niezwykłe historie  wybitnych osób - od artystów po odkrywców. 




Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam czytać biografie :-) Między innymi dlatego tak bardzo ciekawiło mnie, czy polubi je także moja Antosia. Postanowiłam sprawdzić, czy niedaleko pada jabłko od jabłoni ;-) Długo szukałam książek odpowiednich do jej wieku, które urzekłyby mnie swoją szatą graficzną oraz pomysłem na fabułę i w końcu znalazłam serię „Mali WIELCY” :-)  Jest to polskie tłumaczenie bestsellerowej kolekcji „Little People, BIG DREAMS”, która za granicami naszego kraju jest już bardzo popularna i mocno rozbudowana. U nas ukazały się na razie cztery książeczki, ale mam nadzieję, że za jakiś czas będzie ich więcej. Jeśli jeszcze nie znacie tej serii, musicie szybko nadrobić czytelnicze zaległości. Mówię wam, naprawdę warto! Autorką wszystkich tych książeczek jest Maria Isabel Sánchez Vegara, która postanowiła przybliżyć dzieciom kilka wybitnych postaci, kiedy były jeszcze dziećmi i powoli dopiero realizowały swoje wielkie marzenia. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Moja A. jest tymi książeczkami zachwycona :-) Bardzo poruszyło ją odkrycie, że wszystkie opisane w nich wybitne osoby były przecież kiedyś małymi dziećmi. I dopiero realizując swoje marzenia już w dorosłym życiu stały się sławne. To dodało jej wiary w to, że jej plany na przyszłość też mogą się spełnić. Teraz wszystkim opowiada, że istniała kiedyś taka dziewczynka jak Coco Chanel, która wychowywała się w sierocińcu, a później została wybitną projektantką mody albo Marysia Skłodowska - Curie, która musiała wyjechać za granicę, żeby skończyć studia, a później za swoje naukowe odkrycia otrzymała Nagrodę Nobla. Do tego opowiadania dodaje także, że ona sama jak dorośnie, to zostanie weterynarzem czytającym ksiażki :-) Czyż to nie jest cudowne połączenie zabawy i nauki? Mnie to rozczula bardzo :-) Już wiem, że obie lubimy czytać książki biograficzne i jesteśmy zdecydowanie urzeczone całą serią. Prosty tekst, ciekawe postaci, fajny pomysł na krótką fabułę, cudowne ilustracje, zresztą w każdej książeczce stworzone przez inną osobę, co dodaje tylko pomysłowości całej serii. Można skompletować wszystkie tytuły, albo mieć tylko wybrane. My chcemy mieć je wszystkie, a wy? Polecam serdecznie :-) 




„Maria Skłodowska – Curie”
autor: Maria Isabel Sánchez Vegara
ilustracje: Frau Isa
 Wydawnictwo Smart Books 
Wydanie I
2020

„Coco Chanel"
autor: Maria Isabel Sánchez Vegara
ilustracje: Ana Albero
Wydawnictwo Smart Books 
Wydanie I
2020


moja ocena książek 6/6
moja ocena okładek 5/6
moja ocena ilustracji 5/6



Za możliwość przeczytania książek dziękuję Wydawnictwu Smart Books :-)



Komentarze

mój instagram

Popularne posty