* zwolnij wreszcie *


Żyjemy w niespokojnym świecie. XXI wiek jest czasem pędu i niepokoju. Wszystko przemija i nigdy nie ma chwili, by nacieszyć się trwającym momentem.
Buddyjski mnich Haemin Sunim uczy nas, jak odnaleźć spokój i radość życia.





Czy to świat jest taki zapracowany, czy tylko ja? Znacie to pytanie? Zadajecie je sobie czasami? Ja bardzo często... Zastanowiło mnie to już jakiś czas temu i dlatego postanowiłam przemyśleć to i owo ;-) Okazuje się, że nie trzeba rezygnować zbyt wielu aktywności, aby zwolnić... Tak wiem brzmi to dosyć paradoksalnie, ale można naprawdę zwolnić trzymając nadal dynamiczne tempo życia, wystarczy tylko poukładać sobie w głowie priorytety. Wiedzieć, co jest dla nas najważniejsze... Jak nie panikować słuchając różnych wiadomości? Jak przestać się zamartwiać na zapas? Jak odnaleźć w sobie spokój? Wystarczy zwolnić... Wsłuchać się w siebie... Odgonić złe myślenie... Pozwolić sobie na chwilę wytchnienia, to może uratować nie tylko ciebie, ale i cały świat - bo przecież gdy zwalniasz ty, świat zwalnia razem z tobą. "Zwolnij wreszcie" zatem to poradnik pełen cennych wskazówek i złotych myśli dla każdego zabieganego człowieka XXI wieku. Porusza wszystkie jego problemy i zmartwienia, daje wytchnienie i pocieszenie. Zebrane w ośmiu rozdziałach krótkie myśli- drogowskazy buddyjskiego mnicha dają nam w codziennym zabieganiu okazję do głębokiej refleksji nad samym sobą. Haemin Sunim bowiem w prosty sposób przypomina nam o tym, co w życiu najważniejsze.  Jak zatem odnaleźć spokój w świecie, który nigdy się nie zatrzymuje? Przede wszystkim zwolnić wreszcie i dać sobie szansę na przemyślenie wielu kwestii. To fajny punkt wyjścia to wielu zmian. Polecam! 

"Jeśli wiemy, jak być zadowolonym, możemy odpuścić nieustanne wysiłki i przyjąć spokój"

"Jeśli ogarnie cię nieprzyjemne uczucie, nie przywiązuj się do niego i nie obracaj nieustannie w myślach. Zauważ je i puść, żeby mogło odpłynąć. Fala emocji w naturalny sposób opadnie, jeśli jej nie podsycisz rozmyśleniami."

"Mądrzy ludzie nie walczą ze światem. Wystarczy im spokojne i pogodne wcielanie w życie prawdy, którą żyją." 

"Mów z łagodnego, prostego i szczerego serca. Ludzie zrozumieją cię i polubią." 

"Miłość to zaufanie drugiej osoby, bycie dla niej i przy niej, gotowość wysłuchania z otwartym sercem, a wszystko to bez żadnego innego powodu niż miłość."

moja ocena książki 4/6
moja ocena okładki 5/6
moja ocena ilustracji 4/6


Sunim Haemin "Zwolnij wreszcie"
 Jak odnaleźć spokój w świecie, który nigdy się nie zatrzymuje"
Wydawnictwo Znak Literanova
Wydanie I
2020 


Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni Tania Książka :-) Zachęcam was zresztą do zapoznania się z całą ofertą poradników tej księgarni :-)


Komentarze

  1. Myślę, że każdemu z nas przydałoby się zwolnić w pędzie codziennego życia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słowa z tego poradnika skojarzyły mi się ze slow life. Oj faktycznie przydałoby się żyć wolniej i bardziej świadomie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie by się przydała jakaś motywacja do tego, żeby zwolnić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej zachęcam do lektury tej książki ;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  4. Ostatnio mam sporo książek w tym temacie, ale i ta również kusi!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem miłej i inspirującej lektury 😘 Pozdrawiam serdecznie 😘

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty