* jaśminowa saga * czas grzechu * tom 1*


Dzieje Jaśmińskich to porywająca opowieść o marzeniach, rodzinnych tajemnicach, o miłości i śmierci, a także o niezwykłym mieście.




Saga jako gatunek literacki sięga bardzo odległych czasów. Jej definicja zmieniała się oczywiście na przestrzeni dziejów, jednak pewne jej cechy są niezmienne od wieków. Współcześnie sagą nazywamy epicką opowieść o grupie bohaterów lub jednej rodzinie na tle ważnych historycznych wydarzeń. Nigdy nie zastanawiałam się czy jestem wielkim miłośnikiem tego gatunku, ale kiedyś całym sercem pokochałam historię rodu Niechciów z "Nocy i dni", a teraz równie mocno polubiłam historię rodu Jaśmińskich. Właśnie o tej rodzinie opowiada saga "Czas grzechu" autorstwa Anny Sakowicz. Najważniejsze postaci tego rodu, wokół których będzie rozwija się cała akcja tej opowieści, to trzy siostry. Katarzyna, Stasia i Julia, tak różne, a równocześnie niebywale do siebie podobne. Każda z nich marzy o innej przyszłości, jednak ostatecznie okazuje się, że pragnie czegoś bardzo podobnego. Trzy siostry i trzy pokolenia, to także trzy oblicza jednego miasta. Akcja "Czasu grzechów" rozgrywa się w Gdańsku, a co za tym idzie autorka opisuje dawny Gdańsk, ten który czytelnicy mogą pamiętać z powieści G. Grassa. Jak się pewnie domyślacie było to miasto, które z roku na rok stawało się coraz bardziej brutalne. To przecież czasy, kiedy kobiety walczą o prawo głosu, świat płonie, a później próbuje się odbudować po wojennej katastrofie, żeby ostatecznie znowu zmierzyć się z widmem nadchodzącego wojennego kataklizmu. To czas trudny i mroczny. Anna Sakowicz w wymyślonej przez siebie historii nie pomija jednak żadnych niewygodnych i trudnych tematów, co sprawia, że jej książka, mimo iż opisuje wydarzenia z lat 1916-1939, nadal jest niezwykle aktualna. Dzieje rodu Jaśmińskich to ekscytująca opowieść o wolności, niespełnionych marzeniach, trudnej miłości, niezrozumiałej śmierci i rodzinnych tajemnicach. Jest w niej mnóstwo poruszających czytelnika zwrotów akcji. Od pierwszych przeczytanych stron jesteśmy blisko trzech sióstr. Kibicujemy im, trzymamy kciuki za realizację ich planów i mamy nadzieję, że w końcu los się do nich uśmiechnie. Trzy niezwykłe kobiety. Polki, choć nie są tak do końca Polkami, posłuszne, choć jednak odrobinę zbuntowane, rozważne, ale jednocześnie trochę szalone. Każda z nas znajdzie w nich cząstkę samej siebie i od razu pokocha. Ja polubiłam je tak mocno, że nie mogę się już doczekać kontynuacji "Czasu grzechu". Zakończenie pierwszego tomu sprawia, że czytelnik odlicza miesiące do pojawienia się następnej odsłony rodu Jaśmińskich. Bardzo jestem ciekawa jak dalej potoczą się losy trzech sióstr. Serdecznie polecam!

Reasumując:
Ekscytująca opowieść o wolności, niespełnionych marzeniach, trudnej miłości, niezrozumiałej śmierci i rodzinnych tajemnicach.




"Czas grzechu. Jaśminowa saga"
tom 1

autor: Anna Sakowicz
Wydawnictwo Poradnia K
Wydanie I
2020

kategoria: saga

moja ocena książki 6/6
moja ocena okładki 5/6


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Poradnia K :-) :-)



 

Komentarze

  1. Mam w planach wkrótce przeczytać tę sagę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tego typu powieści, pewnie kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty