*niedźwiedź i pianino *


Przepiękna książka nagrodzona w 2016 roku Waterstone's Children's Book Prize w kategorii najlepsze ilustracje.



"Niedźwiedź i pianino" to taka książka, w której zakochałam się jeszcze przed jej przeczytaniem. Wystarczyło, że raz ją przekartkowałam i przepadłam bez reszty, a wszystko to za sprawą przepięknych ilustracji. Nie dziwi mnie, że zostały nagrodzone, są po prostu przecudne. Na szczęście nie tylko ilustracje są godne uwagi, sama opowieść jest równie urzekająca, co jej oprawa graficzna. Głównym jej bohaterem jest tytułowy niedźwiedź, który pewnego dnia będąc jeszcze niedźwiadkiem, odkrywa na leśnej polanie dziwny przedmiot. Okazuje się, że jest to zostawione przez kogoś pianino. Niedźwiadek nie wie, że to instrument muzyczny, ale długo i cierpliwie wydaje z niego różne dźwięki aż pewnego dnia udaje mu się zagrać na nim przepiękną melodię. Jego upór i konsekwencja zostają docenione. Wszyscy są zachwyceni jego talentem. Zostaje nawet zaproszony do wielkiego miasta, tam gra koncerty, udziela wywiadów, jest rozpoznawalny i oklaskiwany przez tłumy. Spełnia wszystkie swoje najskrytsze marzenia, jednak z każdym dniem jest coraz smutniejszy... Czegoś mu brakuje i ta pustka w sercu zaczyna mu bardzo doskwierać. Pewnego dnia zaczyna rozumieć, że to się nie zmieni, ponieważ za bardzo tęskni za przyjaciółmi, których zostawił w lesie. Postanawia do nich wrócić, jednak boi się, że nikt tam na niego nie czeka.... Na szczęście to tylko niepotrzebne obawy,  ponieważ wszyscy jego przyjaciele pamiętają go, tęsknią za nim i bardzo mu kibicują. Zatrzymali jego instrument i kolekcjonują wszystkie wzmianki na jego, które pojawiają się w gazetach i docierają z wielkiego miasta. Jednym słowem cała historia kończy się happy endem, który porusza i wzrusza. To bardzo mądra opowieść, która uczy nasze dzieci, że nasi najbliżsi są zawsze blisko nas, ponieważ o nas myślą i nam kibicują nawet jeśli jesteśmy bardzo daleko. Moim zdaniem ta książeczka powinna znaleźć się w domowej biblioteczce każdego przedszkolaka. Polecam :-)


moja ocena książki 5/5
moja ocena ilustracji 6/5
moja ocena okładki 5/5



David Litchfield "Niedźwiedź i pianino"
tytuł oryginału: " The Bear and the Piano"
przekład Natalia Galuchowska 
Wydawnictwo Zielona Sowa
Wydanie I
Warszawa 2019


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa :-) :-) 


Komentarze

  1. Młodzi czytelnicy, na pewno będą zadowoleni z tej książeczki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Z bajek o niedźwiedziu miałyśmy tylko te o dwóch niedźwiadkach przytulających swoich sąsiadów;) Ta historia też mi się podoba, poszukam tej książki!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty