"Wszystkie wady Klary i jej jedna zaleta"

 


„Jeśli nie chcesz mojej zguby, krokodyla daj mi luby”


Do tej pory imię Klara w literaturze kojarzyło mi się w pierwszym momencie tylko i wyłącznie z bohaterką komedii Aleksandra Fredry, ale Piotr Borlik zmienił to definitywnie.

*

Stworzył on bowiem bohaterkę tak wyrazistą, że nie da się jej zapomnieć i tak irytującą, że nie da się jej nie pokochać.

*

Jego Klara to kobieta po trzydziestce. Żona męża, którego rzekomo nie kocha,  matka dwóch zbuntowanych nastolatków, miłośniczka spontaniczności, wina oraz sobotnich imprez z przyjaciółkami.

*

Na pierwszy rzut oka ma wszystko, jest szczęśliwa i spełniona,  jednak im bliżej się jej przyglądamy tym bardziej odkrywamy jej zagubienie i smutek. Okazuje się bowiem, że kryzys wieku średniego może dotyczyć również kobiet. Sama Klara przewrotnie deklaruje, że ma mnóstwo wad i tylko jedną zaletę, jaką? Musicie to sprawdzić sami.

*

Jeśli lubicie książki dynamiczne, napisane z lekkością oraz przymrużeniem oka, a jednocześnie skłaniające do refleksji -„Wszystkie wady Klary i jej jedna zaleta” powinny się Wam spodobać.

*

To świetna powieść obyczajowa, pełna dobrego humoru oraz mojego ukochanego sarkazmu, która perfekcyjnie obnaża kobiecą naturę. Aż dziw bierze, że napisał ją mężczyzna. Zatem drodzy panowie, jeśli nurtuje Was odwieczne pytanie: „Czego pragnął kobiety?” to, ta książka jest też dla Was idealną lekturą.

*

A Ty droga czytelniczko już po nią sięgnęłaś?

*

Jeśli jeszcze nie, to zapraszam Cię, żebyś weszła do świata Klary i sama przekonała się jak przewortny potrafi być los. „Pozwól sobie na bycie nieidealną, a i tak ze wszystkim sobie poradzisz. W końcu bycie kobietą to supermoc!” Prawda?


 









Komentarze

  1. Muszę przyznać, że mam wielką ochotę na tę książkę. Jej okładka jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zwróciłam na nią uwagę, jest śliczna :-) Pozdrawiam ciepło :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty