* Miasto z mgły *


Każda znajdująca się tu książka, każdy tom, posiadają własną duszę. I to zarówno duszę tego, kto daną książkę napisał, jak i dusze tych, którzy tę książkę przeczytali i tak mocno ją przeżyli, że zawładnęła ich wyobraźnią.





Carlos Ruiz Zafón wkroczył do literackiego świata prawdziwym przebojem. Jego pierwsza książka, stała się zaraz po „Don Kichocie”, najbardziej znaną i zapamiętaną przez czytelników powieścią hiszpańską na całym świecie.
*
„Zazdroszczę ludziom, których czeka jeszcze przyjemność czytania „Cienia wiatru”.” Mogę się pod tymi słowami podpisać obiema rękami.
*
Urocze zakątki Barcelony, niezwykła biblioteka, domy owiane rodzinną tajemnicą, zapomniani ludzie, wydarzenia z przeszłości, które poruszają naszą wyobraźnię i miłość, która porusza nasze serca…
*
Tak teksty Zafón czyta się rewelacyjnie.
*
Smutno mi się robi na myśl, że ten zbiór opowiadań, który miała przyjemność przeczytać, to ostatnia już książka tego wspaniałego pisarza. Przykro mi, że „ten opowiadacz niezwykłych historii niczym nas już więcej nie zaskoczy.”
*
„Miasto z mgły” to poszerzenie literackiego świata Cmentarza Zapomnianych Książek. Czytając ten zbiór opowiadań delektowałam się każdym zapisanym słowem…
*
W tych jedenastu opowieściach odnalazłam bowiem wszystkie cechy pisarstwa Zafona, które tak pokochałam...
*
Tak charakterystyczną dla niego zadumę i refleksję, która z dystansem odnosi się do różnych tematów. Niezwykłą subtelność oraz delikatność w budowaniu pewnej historii. Odrobinę smutku i nostalgii za światem, którego już nie ma oraz cudowną wyobraźnię, która wprowadza do jego tekstów magię, pozwalającą nam marzyć…
*
Będzie mi tego bardzo brakowało…
*
Wam również?

moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 4/6


„Miasto z mgły”
autor: Carlos Ruiz Zafón
tłumaczenie: Carlos Marrodan-Casas, Katarzyna Okrasko
Wydawnictwo Muza 
Wydanie I
2021

Za możliwość przeczytania książki
dziękuję Wydawnictwu Muza :-)



 

Komentarze

  1. Ta seria jeszcze przede mną. Nie mogę się doczekać, kiedy ją poznam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja poczekam jak będzie więcej komentarzy. Na razie jest bardzo słabo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słabo w kontekście książki czy bloga? I co to w ogóle za kryterium? Jak inni lubią to ja też? A gdzie własne odczucia i wrażenia?

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty