* małe kobietki gotują * PREMIEROWO


Dla wszystkich, którzy rozsmakowali się w powieści „Małe kobietki"




„Przyrządzona potrawa to miłość, którą można zobaczyć", zaskakujące jak mocno te słowa definiują moje podejście do gotowania oraz pieczenia.
_
Nigdy za tym nie przepadałam i dostrzegłam w tym swoisty urok dopiero wtedy, kiedy mogłam mojej Antosi upiec jej ulubione muffinki lub szarotkę. Właśnie wtedy zrozumiałam dlaczego, to było takie ważne dla moich rodziców. Gotowanie i częstowanie potrawami, to po prostu jeden z najprostszych i najbardziej rozczulających gestów miłości.
-
Można bowiem w ten prosty sposób okazać troskę, serdeczność i życzliwość osobom najbliższym - rodzinie, przyjaciołom, znajomym i sąsiadom. Być może również dlatego jedzenie odgrywało tak istotną rolę w domu rodzinnym sióstr March.
_
Już w jednej z pierwszych scen „Małych kobietek" widzimy przecież jak Meg, Jo, Beth i Amy oddają swoje świąteczne śniadanie biedniejszym od nich sąsiadom. Później jesteśmy m.in. świadkami jak Jo przynosi przeziębionemu Lauriemu mleczną galaretkę i przygotowuje specjalne papki dla chorującej siostry. Takich przykładów oczywiście można byłoby mnożyć. Nie mówiąc już, że cała opisywana historia kończy się przecież cudownym piknikiem.
_
Nic więc dziwnego, że Wini Moranville wpadła na tak cudowny pomysł, żeby zebrać wszystkie przepisy sióstr March w jednej książce. Jeśli pokochaliście całym sercem „Małe kobietki" będziecie nią na pewno urzeczeni jej propozycją.
_
„Małe kobietki gotują. Przepisy na cały rok od Meg, Jo, Beth i Amy" to świetna książka kucharska. Możecie w niej jednak znaleźć nie tylko przepisy na przeróżne dania, które pojawiały się w domu sióstr March, ale także liczne anegdoty z życia samej Louisy May Alcott oraz inspirujące cytaty.
_
Dla nas gotowanie i pieczenie z siostrami March było cudownym doświadczeniem. Wam też je polecam całym sercem :-)
_
Musicie koniecznie skosztować pasztecików z serem i dżemem, wiejskiej zapiekanki Hanny, maślano-waniliowych herbatników z czekoladą, owocowo-orzechowej uczty i francuskich naleśników, żeby wyczarować u siebie w domu smaki oraz zapachy i na moment przenieść się do świata „Małych kobietek" :-)





„Małe kobietki gotują. Przepisy na cały rok od Meg, Jo, Beth i Amy"


autor: Wini Moranville
tłumaczenie: Hanna de Broekere
Wydawnictwo Znak Literanova
Wydanie I


data premiery 24.03.2021 r.


moja ocena książki 6/6
moja ocena okładki 6/6
moja ocena ilustracji/zdjęć 6/6




Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Znak Literanova :-) 



 

Komentarze

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty