* Harry i Meghan. Chcemy być wolni *

 


Uwielbiany brytyjski książę, syn kochanej na całym świecie księżnej Diany, i piękna czarnoskóra amerykańska aktorka. Ich ślub był pierwszym wstrząsem, który zafundowali światu i rodzinie królewskiej książę Harry i Meghan. Kolejnym było wycofanie się z królewskiego życia i pójście własną, niezależną drogą.




Harry i Meghan - syn kochanej na całym świecie księżnej Diany i uwielbiany przez tłumy brytyjski książkę oraz piękna i niezależna amerykańska aktorka. Myślę, że tej pary chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znamy ich wszyscy, ale czy tak naprawdę wiemy kim są? Wydaje mi się, że bardziej przypuszczamy niż tak naprawdę wiemy.
___
Najnowsza książka dwójki królewskich dziennikarzy wychodzi nam na przeciw i stara się przybliżyć ich prawdziwe ja. Nie lukruje oraz nie koloryzuje ich wizerunku do tego stopnia, że momentami wraca nawet do tych najbardziej kontrowersyjnych wydarzeń z ich przeszłości.
___
Omid Scobie i Carolyn Durand na podstawie swoich obserwacji oraz rozmów z osobami bliskimi książęcej parze stara się stworzyć szczegółowy ich portret. Czy obiektywny? Niestety nie do końca...
___
W trakcie lektury momentami zastanawiało mnie jaki dokładnie zamysł przyświecał autorom tej książki. Czy chcieli cały czas stworzyć prawdziwą i szczerą biografię czy momentami raczej snuć historię, która mogła się wydarzyć?
___
Mimo iż mają oni niepowtarzalną możliwość zajrzenia za pałacowe mury i przyglądania się z bliska jak wyglądają relacje między poszczególnymi członkami królewskiej rodziny, wydaje mi się, że nie mogli wiedzieć, co dana osoba myśli lub czuje dokładnie w danym momencie, więc niektóre próby odtworzenia dialogów są sztucznym zabiegiem. Pewnie dlatego niektóre fragmenty książki nadal są dla mnie zagadką, która nie do końca została wyjaśniona.
___
Nie przeszkadzało mi to na szczęście na tyle, aby stracić całkowity zapał lub ciekawość podczas lektury tego tytułu.
___
Może dlatego, że sama opisywana para budzi ogólne zainteresowanie, również moje.
___
Przystojny książkę i piękna aktorka. Jak się poznali? Czy wszyscy członkowie królewskiej rodziny popierali ich związek? Jakie były kulisy ich zaręczyć i bajecznej narzeczeńskiej sesji? Czy wszystkie plotki na temat ich problemów i dylematów były prawdziwe? Jak wyglądały ich przygotowania do ślubu, który przyciągnął uwagę mediów ze wszystkich zakątków świata? I wreszcie dlaczego postanowili wyjechać do Stanów Zjednoczonych i zacząć żyć na własną rękę? Prawda, że chcielibyście znać odpowiedzi na te pytania?
___
Ja chciałam bardzo, dlatego z chęcią sięgnęłam po książkę "Harry i Meghan. Chcemy być wolni" :-)
___
Dzięki temu miałam ogromną przyjemność i zaszczyt śledzić wyboista drogę tych dwojga zakochanych w sobie osób, która ostatecznie doprowadziła ich do trudnej i odważnej decyzji. Walcząc o swoją miłość oraz wolność postanowili odciąć się od rodziny królewskiej. Ich życie dalekie jest od bajki mimo, że tak momentami bajecznie brzmi. Jednak wydaje się, że ich uczucie jest szczere i prawdziwe, dlatego mam nadzieję, że mają szansę zakończyć swoją historię prawdziwym happy endem, czego życzę im z całego serca.


„Harry i Meghan. Chcemy być wolni"

autor: Omid Scobie, Carolyn Durand
tytuł oryginału: „Finding Freedom"
tłumaczenie: Monika Skowron, Violetta Dobosz
Wydawnictwo Znak Horyzont
Wydanie I
2021

moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 5/6


Za możliwość przeczytania książki dziękuję 
Wydawnictwu Znak Horyzont :-)



Komentarze

mój instagram

Popularne posty