* edukacja *


"Edukacja" to książka wesoła z wierzchu i smutna w środku. Podczas lektury wybuchałem śmiechem, a potem robiłem się markotny – uświadamiałem sobie, co tak mnie rozbawiło. Są tu Polacy, Polska, nasze lęki i nadzieje. Warto o nich przeczytać.
Łukasz Orbitowski





„Edukacja” to druga już powieść autora, który konsekwentnie ukrywa się pod tajemniczym pseudonimem. Nikt nie wie kim jest, a wszyscy go znają... To swoisty paradoks, który jeszcze bardziej przyciąga czytelników do jego książek. „Edukacja” jest w formie i sposobie pisania bardzo podobna do „Emigracji”. W obu powieściach znajdziecie podobny styl i tak charakterystyczny język, który stał się już znakiem rozpoznawczym tego autora. Mnóstwo w nim zdań wielokrotnie złożonych, specyficznego słownictwa, kolokwializmów a nawet wulgaryzmów. Wszystko to jednak łączy się w ciekawą całość, która bawi i zmusza nas do refleksji. Malcolm XD stworzył bowiem po raz kolejny słodko-gorzką opowieść, która niezwykle celnie punktuje nasz system edukacji. Jeśli zatem szukacie ironicznej komedii z dużą dawką dystansu i sarkazmu, ta książka na pewno przypadnie wam do gustu. Jak się okazuje Stomilowi i Malcolmowi udało się wyjść cało z ostatniej opresji w polu kapusty i wrócić bezpiecznie do ojczyzny. Co dalej ich czeka? No pewnie jakaś edukacja... Może szkoła podyplomowa, studia, a może jednak od razu praca lub gorzej bezrobocie? Jeśli jesteście ciekawi jaką szkołę życia przyjdzie im poznać, zachęcam was do lektury. Naprawdę warto!

„EDUKACJA"

autor: Malcolm XD
Wydawnictwo WAB
Grupa Wydawnicza Foksal
Wydanie I
2020

moja ocena książki 4/6
moja ocena okładki 5/6



Za możliwość przeczytania książki dziękuję 
Wydawnictwu WAB :-)


 

Komentarze

  1. Polecam Centrum kształcenia Plejada. Świetne miejsce do rozwoju zawodowych aspiracji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty