* Dwa dni w Paryżu *


Paryż jest zawsze dobrym pomysłem,
nawet jeśli nic nie idzie zgodnie z planem...





Miasto Świateł - cudowne miejsce dla zakochanych, w którym wszystko zdaje się być możliwe. To tam można odnaleźć w sobie poczucie wolności i długo skrywaną odwagę, żeby nareszcie żyć po swojemu. Tak zrobiła Nell, główna bohaterka jednej z opowieści Jojo Moyes.

 Kiedy zaczęłam czytać „Dwa dni w Paryżu” nie sądziłam, że to zbiór opowiadań. Byłam przekonana, że to powieść, która w całości będzie poświęcona szalonej decyzji Nell i późniejszym jej licznym perypetiom. Okazało się, że otrzymałam kilka różnych opowieści, w których motywem przewodnim stał się Paryż, miłość, poczucie wolności, odwaga i umiejętność dostrzegania piękna w każdym dniu.  

Wszystkie opowiadania są napisane prostym językiem i mają w sobie ukryty morał, który bardzo często prowadzi do podobnych refleksji. Jojo Moyes chce nam uzmysłowić, że czasami warto wyjść ze swojej strefy komfortu i zamiast trzymać się kurczowo swoich przyzwyczajeń oraz nieustannie tworzyć listy za i przeciw warto zaryzykować, zacząć żyć chwilą oraz realizować swoje pragnienia. 

 „Dwa dni w Paryżu” to lekka i przyjemna lektura. Idealna na długie zimowe wieczory, kiedy możemy z kubkiem gorącej herbaty skryć się w fotelu i przenieść na kilka chwil do miasta zakochanych. 

Ten zbiór opowiadań odpręża, bawi, wzrusza i skłania nas do refleksji. Myślę, że będzie dla was miłym zaskoczeniem.

Ja osobiście nie przepadam za krótką formą, wolę dłuższe historie. Czytając opowiadania mam wrażenie, że jak tylko przyzwyczaję się do konkretnych bohaterów już muszę się z nimi rozstać. Mimo wszystko czytając „Dwa dni w Paryżu” miło spędziłam czas. 


„Dwa dni w Paryżu”

autor: Jojo Moyes
tytuł oryginału: „Paris for One and Other Stories"
tłumaczenie: Anna Gralak
Wydawnictwo Znak Literanova
Wydanie I
Kraków 2020

moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 6/6


Za możliwość przeczytania książki dziękuję 
Wydawnictwu Znak Literanova :-)



 

Komentarze

  1. Na pewno przeczytam tę książkę.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że powinna ci się spodobać :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty