* popołudnia na Miodowej 2 *


Joanna Szarańska powraca na Miodową :-)

 



Tak, Joanna Szarańska powraca na Miodową i to z jakim efektem... Kiedy kilka miesięcy temu zachwycałam się cudowną pierwszą częścią cyklu na Miodowej, nie spodziewałam się, że ten powrót będzie taki emocjonujący. Bardziej myślałam o ciepłej opowieści, która poprawi nastrój i pomoże pokonać jesienną chandrę... Otrzymałam natomiast historię, która porusza nas do głębi, zmusza do myślenia i skłania do refleksji. Nie da się przejść obok niej obojętnie. Pozostaje z czytelnikiem na długie wieczory, kiedy może spokojnie do niej wrócić i porozmyślać. Szczera, prawdziwa, autentyczna, pełna emocji i wzruszeń, które poruszają w czytelniku najczulsze struny. "Popołudnia na Midowej 2" to kawał fantastycznej powieści obyczajowej o odwadze, niezłomności i sile charakteru, która drzemie w niejednej kobiecie. To powieść o poświeceniu oraz miłości do dziecka, która potrafi wytrzymać każdą próbę. To wreszcie cudowny portret bardzo trudnego macierzyństwa, które mimo wszystko możne być najpiękniejszą przygodą w życiu. Klara całe swoje dorosłe życie obawiała się, że powtórzy błędy swoich rodziców. Nie chciała domu, który się rozpada i fałszywej miłość, która nie przetrwa próby czasu. Długo unikała jakichkolwiek związków, aż pewnego dnia na jej drodze pojawił się Tomasz. Wydawało się, że to mężczyzna odpowiedzialny, poukładany, szczery i godny zaufania. Kiedy przysięgał jej, że ich miłość nigdy się nie skończy Klara zapomniała o swoich lękach oraz obawach i pokochała go całym sercem. Los jednak bardzo często bywa okrutny i zamiast upragnionego szczęścia przynosi ból oraz cierpienie. Po kilku latach małżeństwa Tomek odchodzi, zostawiając Klarę z ich córeczką. Jak ja ja bardzo nie mogłam zrozumieć jego pretensji, ucieczki i braku odpowiedzialności. Jego decyzja wydawała mi się taka egoistyczna i okrutna. On odchodzi bo szuka łatwiejszego życia, bo nie potrafi się pogodzić z zaburzeniem ich córeczki. Bo Nela nie jest taka jak on sobie zaplanował. A do tego jeszcze wypowiada tyle bolesnych słów do kobiety, która dzielnie próbuje pomóc swojemu dziecku, szukając specjalistyczny terapii. To książka, którą musicie koniecznie przeczytać. Na co dzień pracuję jako neurologopeda między innymi z dziećmi o tym samym zaburzeniu, co Nela. Ta książka sprawiła, że łzy same cisnęły mi się do oczu.  Bardzo, ale to bardzo jestem wdzięczna Joasi Szarańskiej, że napisała "Popołudnia na Miodowej 2", że nie bała się tego tematu i szczerze, pięknie oraz niebywale wzruszająco opisała historię Klary. Czy odzyska ona spokój ducha, kiedy zamieszka na Miodowej? Czy cudowny i aromatyczny zapach ciasta oraz kawy, wypełniający piekarnię, przyniesie jej ukojenie? Czy Klara i Nela będą znowu szczęśliwe? Czy Tomasz zrozumie swój błąd? Zachęcam was do lektury. Naprawdę warto!  

Reasumując: 
Urocza, ciepła i niebywale poruszającą powieść o miłości i poświęceniu. 

moje wrażenia: pełne wzruszenie
czytelnik: każdy miłośnik powieści obyczajowych
ozdoba biblioteczki: urocza
objętość: średnia

                                        

"Popołudnia na Miodowej 2"

autor: Joanna Szarańska 
Wydawnictwo Czwarta Strona
Wydanie I
Poznań 2020

moja ocena ksiażki 6/6
moja ocena okładki 6/6




Komentarze

  1. Nie znam tej serii, ale na pewno wkrótce zawitam na Miodowej. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz szybko nadrobić zaległości ;-) Naprawdę warto ją poznać :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Lubię poruszające historie, które skłaniają do myślenia i refleksji. Jeszcze niedawno nie planowałam czytać książek Szarańskiej, ale czuję się coraz bardziej zachęcona. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to słyszeć :-) Pozdrawiam serdecznie :-) Daj znać jakie będą twoje wrażenia po lekturze jakiejś książki Joasi Szarańskiej.

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty