* więźniowie geografii *



 Znakomite ilustrowane streszczenie światowego bestsellera Więźniowie geografii autorstwa Tima Marshalla.



 ocena książki 4/6
 ocena okładki 4/6
ocena ilustracji 5/6




Zastanawialiście się kiedyś skąd biorą się wszystkie międzynarodowe spory? Dlaczego niektóre kraje są biedne, a inne bogate? I jak to się dzieje, że dane państwo staje się supermocarstwem? Odpowiedź jest bardziej oczywista niż się nam wydaje. Okazuje się, że od dawien dawna nasze zachowanie kształtowało naszą ziemię, na której żyjemy. Ta nasza aktywność od zawsze miała wpływ na całe społeczeństwa, ich sytuację polityczną, gospodarczą i społeczną. Tak było kiedyś i tak jest również teraz. Decyzje rządów poszczególnych państw ograniczone jednak były i są przez nasze położenie geograficzne. Wszystkie rzeki, pustynie, morza, oceany, jeziora, szlaki górskie, zasoby naturalne i liczne surowce zdecydowanie ograniczały i ograniczają naszą możliwość decydowania o nas samych. Oczywiście nasza współczesność za sprawą technologii potrafi przezwyciężyć niektóre bariery, ale oczywiście nadal nie wszystkie. Kim zatem są "więźniowie geografii"? Na to i wiele innych pytań odpowiada najnowsza książka Tima Marshalla. Dzięki mapom, które w niej znajdziecie, dowiecie się w jaki sposób geografia kształtowała całą naszą historię. Zrozumiecie również dlaczego morza, oceny, góry i zasoby naturalne miały wpływ na decyzje poszczególnych rządów i dlaczego geografia sprawia, że historia tak bardzo lubi się powtarzać. Sporo w niej kolorowych i przejrzystych map, które na pewno zainspirują was do zdobywania dalszej wiedzy w tym temacie. Dodatkowym plusem tej publikacji jest również mnóstwo ciekawostek, które można w niej znaleźć. Dzięki temu studiowanie tych map okazuje się być jeszcze bardziej atrakcyjne. Ta książka to rewelacyjne źródło wiedzy o świecie i wspaniałe uzupełnienie informacji, które można wyczytać w szkolnych podręcznikach. Bajecznie kolorowa, mądra i ciekawie wydana. Myślę, że zafascynuje was równie mocno jak mnie ;-) :-) Mama nadzieję, że tych 12 map pomoże wam bardziej zrozumieć świat ;-):-) Polecam! 

Reasumując:
Moje wrażenia: przyjemna;
Czytelnik:  każdy uczeń, zafascynowany geografią i historią;
Ozdoba biblioteczki: niebywała;
Ilość stron: niewielka.

moja ocena książki 4/6
moja ocena okładki 4/6
moja ocena ilustracji 5/6




Tim Marshall "Więźniowie geografii. 12 map, które pomogą ci zrozumieć świat"
tłumaczenie Filip Filipowski 
ilustracje Grace Easton, Jessica Smith
Wydawnictwo Zysk i S-ka 
Wydanie I
Poznań 2020 


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka 





Komentarze

  1. Zawsze byłam beznadziejna z map. Szkoda, że nie miałam tej książki, jak chodziłam do szkoły. Geografia była moim postrachem, bo nauczycielka uwielbiała odpytywać na każdej lekcji z map po kilka osób, a dla mnie mapy to zawsze była pięta achillesowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też żałuję, że nie było takich książek jak ja chodziłam do szkoły. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Zdawałam maturę z geografii, więc temat jest mi bardzo bliski. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :-) Ja zdawałam z biologii ;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty