* miłość zaczyna się od miłości *


 Czytając uważnie Zeszyty, możemy prześledzić, jak Kora pracowała nad piosenkami, jak tworzyła nowe wersje, jak skreślała, uzupełniała, walczyła o frazę i rytm. Śledzimy, jak powstały utwory zaśpiewane przez nią na płytach Znaki szczególne i Ping pong oraz kilka utworów wydanych jako single: Tu jest mój dom oraz wstrząsający tekst o księżej pedofilii Zabawa w chowanego (2010). Te Zeszyty to czarowna pamiątka jej pięknego wewnętrznego świata.
                                                      Kamil Sipowicz






Nie wiem czy ktoś z was był kiedyś na koncercie Kory? Ja byłam i było to dla mnie prawdziwie mistyczne doświadczenie. Od tego wydarzenia minęło już blisko dwadzieścia lat, ale i tak jak zamknę oczy mogę w pamięci odtworzyć niepowtarzalny klimat tamtego wieczoru. To było tuż po mojej maturze, a wyjście na ten koncert to była dla mnie niespodzianka zorganizowana przez moją starszą siostrę. To naprawdę były niezapomniane chwile... Od tamtej pory Kora to dla mnie artystka, do której mam ogromny sentyment. W jej tekstach zawsze potrafiłam znaleźć jakąś cząstkę samej siebie... Bardzo odpowiadała mi jej wrażliwość, moim zdaniem nikt tak pięknie i przejmująco nie potrafił śpiewać o miłości jak ona... Na scenie była niepowtarzalna... Prawdziwa, autentyczna, silna, piękna, niezależna i wolna... Biła z niej niesamowita energia, której nie da się opisać słowami, trzeba było tego osobiście doświadczyć... Kiedy zgasła i wszyscy już pogodziliśmy się z jej stratą nagle niespodziewanie wraca do nasz raz jeszcze, symbolicznie, w swoich tekstach właśnie... Okazuje się bowiem, że Kora przez całe życie kupowała lub dostawała piękne zeszyty, które wypełniała swoimi spostrzeżeniami, tekstami piosenek, notatkami. Te zeszyty "to był jej warsztat literacki" i pamiętnik w jednym - fascynujący, niezwykły, niepowtarzalny. Rok po jej śmierci Kamil Sipowicz zdecydował się pokazać światu tą jej niebywale intymną i osobistą pracę nad tekstem. Z jej oryginalnymi skreśleniami i wahaniami. To cudowny zbiór, który czyta się jak niezwykle wzruszający tomik poetycki. Dzięki niemu znowu możemy być blisko Kory... "Te Zeszyty to czarowna pamiątka jej pięknego wewnętrznego świata."Myślę, że zachwycą one każdego fana zarówno Kory, jak i samej poezji właśnie. "Miłość zaczyna się od miłości" to przepięknie wydana książka, która na pewno będzie ozdobą domowej biblioteczki każdego miłośnika literatury. Gorąco polecam :-)  

 moja ocena książki 6/6
moja ocena okładki 6/6


Olga Kora Sipowicz "Miłość zaczyna się od miłości"
zeszyty 2013-2018
 Wydawca Agora
Wydanie I
Warszawa 2019
kategoria: biografie


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Agora :-) :-) 



Komentarze

  1. Chętnie sięgnę po tę pozycję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kora to artystka niepowtarzalna, która na stałe zapisała się na kartach historii polskiej sceny. "Miłość zaczyna się od miłości" jest przepięknym zbiorem, który pozwala nam zajrzeć do jej prywatnego świata. Pozycja, którą koniecznie trzeba mieć na swojej półce! Polecamy wraz z Tobą!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty