* jeden dobry dzień *


Roma Ligocka nie szuka prostych odpowiedzi, ale robi wszystko, by wesprzeć czytelnika, dać nadzieję. Opowiada też o zwyczajnych spotkaniach, wzruszeniach, o miłości także. Dzieli się z nami swoim zachwytem nad urodą codzienności i głęboką radością z każdego dobrego dnia.





Do prozy Romy Ligockiej już zawsze będę miała ogromny sentyment... Dawno, dawno temu przeczytałam "Dziewczynkę w czerwonym płaszczyku" i przepadłam... Ta książka to było dla mnie poruszające odkrycie... Nikt wcześniej nie pisał o Holocauście z perspektywy kilkuletniego dziecka, świadka tych dramatycznych wydarzeń... Potem były jeszcze "Kobieta w podróży", "Tylko ja sama" i wiele, wiele innych tytułów... Przeczytałam je wszystkie, ale to o tych trzech pierwszych pisałam swoją pracę magisterską, poruszając w niej temat ujęcia Zagłady w literaturze... Dopiero później pojawiły się na rynku wydawniczym kolejne tytuły. Moim zdaniem wszystkie książki Romy Ligockiej tworzą niezwykły, poruszający i bardzo osobisty obraz jej życia.  Każdą z tych książek można czytać oddzielnie i w dowolnej kolejności, ale towarzysząc autorce w jej podróży do przeszłości, od pierwszej do ostatniej pozycji jesteśmy uczestnikami czegoś niesamowitego... Starając się zrozumieć i poczuć jej ból, strach, zwątpienie oraz rozczarowanie przekonujemy się, że wszystkie te złe uczucia można stłumić w sobie, aby po prostu żyć z pasją i pięknie, tak jak dyktuje to serce. Tak właśnie żyje Roma Ligocka... Jej najnowsza książka - "Jeden dobry dzień" - to szczera i wzruszająca opowieść o wielkiej przyjaźni i miłości. Opisuje trudną sztukę pogodzenia się z chorobą kogoś bliskiego i ostateczne pożegnanie z tymi, których kochamy. Mądra, wzruszająca i skłaniająca do refleksji. Pełna zachwytu nad tym, co piękne każdego dnia... bo przecież radość jest dookoła nas... wystarczy tylko dostrzec ten jeden dobry dzień, aby to zrozumieć... Najnowsza książka Romy Ligockiej to kolejny interesujący tytuł pisany życiem, emocjami i nadzieją... Polecam! 

moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 3/6


Roma Ligocka "Jeden dobry dzień"
Wydawnictwo Literackie
Wydanie I
Kraków 2019


Za możliwość przeczytania Książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu :-) :-) 


Komentarze

  1. Skoro to życiowa i emocjonalna książka, to koniecznie muszą ją przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Smutek odchodzenia, nadzieja i walka o godność... Pełna refleksji relacja pięknej przyjaźni, oddania i obecności w chorobie. Mądra i pozbawiona zbędnej ckliwości książka pomaga i krzepi. Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty