* więcej niż pocałunek * PRZEDPREMIEROWO


Nagroda Goodreads dla najlepszej książki roku 2018

Jedna z najlepszych książek na lato Elle

Top 100 książek Amazona w 2018 roku






"Wyjątkowa. Seksowna. Zabawna. Powieść "Więcej niż pocałunek" wygrała w plebiscycie największego portalu literackiego na świecie na najlepszą książkę roku - Goodreads Choice Awards. Uzyskała przy tym bezprecedensową liczbę 45 tysięcy głosów!" Taka rekomendacja bardzo zachęciła mnie do lektury tej powieści. Przyznaję się, że po kilku stronach miałam mieszane odczucia, ale z każdym następnym rozdziałem rozwiewały się one bezpowrotnie. Zaczynając lekturę tej książki nie wiedziałam zupełnie czego mogę się spodziewać po jej fabule. I może dobrze ;-) :-) Dzięki temu nie miałam żadnych założeń sięgając po ten tekst i w stu procentach dałam się zaskoczyć. "Więcej niż pocałunek" to lekka opowieść o miłości z happy endem. Nie jestem wielkim fanem romansów, ale od czasu do czasu lubię sięgnąć po literaturę kobiecą. Zawsze uważałam, że ten gatunek to takie weekendowe SPA dla duszy. Jeśli szukacie czegoś podobnego, musicie sięgnąć po tę powieść. Jest ona również lekturą obowiązkową ;-) dla wszystkich fanek "Pretty Women" :-) I tutaj was zaskoczę, ponieważ jest to odrobinę odwrócona forma tego filmu. Tym razem to mężczyzna jest panem do towarzystwa. Drugie zaskoczenie - główna bohaterka cierpi na łagodną formę autyzmu. To chyba pierwszy beletrystyczny tekst, w którym pojawia się to zaburzenie. I trzecie zaskoczenie pojawia się ono w tej powieści, ponieważ u Helen Hoang zdiagnozowano łagodne zaburzenia ze spektrum autyzmu i pisanie tej powieści miało dla niej formę terapeutyczną. Główną bohaterką "Więcej niż pocałunku" jest Stella. Ta trzydziestoletnia kobieta jest osobą dobrze wykształconą, piekielnie inteligentą, niezależną i spełnioną w życiu zawodowym. Ma fajne poczucie humoru i duży dystans do wielu spraw. Jest urocza i seksowna, ale kompetentnie nie radzi sobie w kontaktach społecznych. Najbardziej problematyczne są dla niej oczywiście relacje damsko - męskie. Nie lubi dotyku, przytulania i bliskości drugiej osoby. Ma mnóstwo schematycznych zachowań. Bardzo często zbyt serio podchodzi do pewnych spraw. Przesadnie reaguje na różne bodźce sensoryczne. Ma również znaczne trudności z teorią umysłu, co w żaden sposób nie odejmuje jej uroku. Jak każda kobieta marzy o wielkiej i romantycznej miłości, jedna uważa, że najpierw powinna oswoić bliskość drugiej osoby. W ten sposób w jej życiu pojawia się Michael, wrażliwy przystojniak z dużym życiowym bagażem trudnych doświadczeń i chłopak do towarzystwa, który ma być jej nauczycielem ;-) Jak już się pewnie domyślacie powoli między tym dwojgiem bohaterów rodzi się prawdziwe uczucie. Czy przetrwa... musicie doczytać sami ;-) Zanim jednak doczytacie do końca całą historię gwarantuję wam, że po drodze czeka was mnóstwo zaskoczeń, zabawnych sytuacji i niedopowiedzeń, które sprawiają, że ten romans czyta się błyskawicznie. Myślę, że pokochacie Stellę tak jak ja ;-) :-)  "Więcej niż pocałunek" to nietypowa, przewrotna, zabawna, seksowna i przyjemna lektura. Idealna na wakacje! Polecam :-) 


moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 5/5


Helen Hoang "Więcej niż pocałunek"
przełożył Paweł Wolak
Warszawskie Wydawnictwo Literackie
Muza SA
Wydanie I
Warszawa 2019


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Muza :-) :-) 



Komentarze

  1. Trzy rozdziały bardzo mi się podobały, a wkrótce zabieram się za całość książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłek lektury :-) Bardzo jestem ciekawa twojej recenzji :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty