* hashimoto *


"Co jeść, by pobyć się objawów hashimoto" to kolejna książka Izabelli Wentz, cenionego eksperta i autorytetu w dziedzinie eliminowania objawów choroby Hashimoto.



Choroba Hashimoto towarzyszy mi już od sześciu lat. Wiele się w tym czasie o niej dowiedziałam i ją w miarę oswoiłam, jednak nadal bardzo chętnie czytam książkowe nowości, ponieważ cały czas szukam różnych rozwiązań, które sprawią, że poczuję się odrobinę lepiej. Jeśli zmagacie się z chorobą Hashimoto tak jak ja, to myślę, że ta książka powinna was zainteresować. Nie wiem jakie są wasze doświadczenia z tą chorobą, ale ja mam wrażenie, że ktoś mi odebrał połowę mnie... Wszystko zaczęło się znienacka, kiedy zupełnie się tego nie spodziewałam. Myślę, że u was było podobnie. Autoimmunologiczna choroba tarczycy może być efektem niedoboru składników odżywczych, jakiejś infekcji lub dużego stresu dla organizmu. U mnie ta choroba pojawiła się w pierwszych tygodniach ciąży, przy wielu innych problemach. Musiałam leżeć i z dnia na dzień było mnie coraz więcej. To spowodowało, że oczywiście zmienił się diametralnie mój wygląd, ale udało mi się ostatecznie utrzymać ciążę i jestem szczęśliwą mamą zdrowej pięcioletniej księżniczki ;-) :-) A to jest zdecydowanie najważniejsze :-) :-) Atrakcyjną kobietą można czuć się w każdym rozmiarze, to też już przepracowałam sama ze sobą;-) :-) Najbardziej jednak doskwiera mi fakt, że mam o połowę mniej energii niż miałam. Jestem osobą, która nie lubi zwalniać ;-) Zawsze byłam aktywna i dobrze zorganizowana, a teraz o wiele więcej mnie to kosztuje... Żeby utrzymać takie tempo do jakiego jestem przyzwyczajona naprawdę muszę dużo od siebie wymagać. Na zewnątrz nic się nie zmieniło... Tak naprawdę tylko najbliżsi wiedzą ile mnie ten brak zmiany kosztuje... Jak bardzo się mobilizuję, kiedy przychodzi dzień, że nie mam energii na nic. Oczywiście cały czas jestem pod opieką endokrynologa i wyniki mam dobre, ale te pierwsze objawy choroby nadal czasami wracają. Nagle wypadają mi garściami włosy, łamią się paznokcie, mam przesuszoną skórę, bolą mnie stawy i nie mam energii na nic, cały czas czuję się skrajnie zmęczona. Od dłuższego czasu zastanawiałam się jak to zmienić. I faktycznie jak bardziej przyglądam się temu co jem energia powraca. Izabella Wentz w swojej najnowszej książce przekonuje nas do tego, że odpowiednią dietą można pozbyć się objawów Hashimoto właściwie całkowicie. Już w pierwszych rozdziałach budzi naszą ogromną sympatię oraz skrada nasze zaufanie ;-) Jest szczera, otwarta i autentyczna. "Izabela Wentz zaprasza czytelników w podróż kulinarną bogatą w przeciwzapalne warzywa i naturalne produkty [...]" To kusi i zachęca do wielu zmian. Dodatkowym plusem tego przewodnika jest fakt, że jego autorka to z wykształcenia farmaceuta i osoba, która sama cierpi na niedoczynność tarczycy oraz chorobę Hashimoto. Wszystkie zaproponowane przez nią przepisy są proste i łatwe w wykonaniu. Może zatem warto wprowadzić do swojego menu dania z nisko przetworzonych produktów, które mają wyniszczające działanie dla różnych stanów zapalnych. W ten sposób na pewno poprawimy komfort naszego życia. Myślę, że sama dieta nie wyleczy nas z Hashimoto, ale może zdecydowanie pomóc nam pozbyć się nieprzyjemnych objawów związanych z tą chorobą. Ważne, żeby każdy chory obserwując własny organizm, znalazł swoją ścieżkę żywieniową. Jeśli nie wiecie od czego zacząć. Zastanawiacie się jakie produkty są dla was przyjazne, a jakich lepiej unikać ta książka jest dla was idealnym rozwiązaniem :-)  "Co jeść, by pozbyć się objawów Hashimoto" to "przyjazny przewodnik" dla wszystkich, którzy chcieliby mieć odrobinę kontroli nad własnym zdrowiem. "Zawiera wiele wskazówek, przepisów i planów żywieniowych, które wspomagają pacjentów w radzeniu sobie z objawami" Hashimoto. Polecam! 


moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 4/5
moja ocena ilustracji/zdjęć 4/5


Izabella Wentz "Co jeść, by pozbyć się objawów HASHIMOTO"
tłumaczenie Agnieszka Sobolewska
Wydawnictwo Otwarte
2019


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Otwarte :-) 


Komentarze

  1. U mojej ciotecznej siostry zdiagnozowano tę chorobę, więc na pewno zaproponuję jej tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto ją przeczytać. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Tu bardzo ważna w wielu przypadkach będzie odpowiednia dieta. Tym co jecie zawsze można wyregulować sporo w swoim organiźmie. Na pewno też wizyta u endokrynologa jak najbardziej będzie wskazana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podstawy podstaw i chyba nikomu nie trzeba o nich przypominać ;-) Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty