* najpiękniejsze melodie *


Po przesłuchaniu songbooków Roda Stewarta oszalałem! Koniecznie trzeba to samo zrobić z polskimi piosenkami - pomyślałem! To prawdziwa i z pewnością większa biblioteka evergreenów! I tak zaczęło się szperanie po starych płytach, prośby do kolegów dziennikarzy, żeby powyciągali mi stare melodie z archiwów radiowych. Jest tego mnóstwo. [...] Wciąż chce się ich słuchać wcale nie są archaiczne.


 

"Najpiękniejsze melodie" to płyta dla każdego miłośnika przedwojennych i trochę młodszych piosenek. Znajdziecie na niej współczesne wersje dobrze znanych szlagierów. Jeśli macie ochotę na podroż w czasie, to zachęcam was do wysłuchania płyty Roberta Janowskiego. To prawdziwa perełka. Znane i lubiane melodie powracają w innych aranżacjach. Momentami wydają się nam trochę naiwne... są przecież zupełnie inne niż współczesne piosenki, ale po chwili w tej prostocie i naiwności odnajdujemy ich piękno, subtelność i wzruszenie. To co łączy współczesne melodie z tymi sprzed lat to ich uniwersalna tematyka. Najbardziej popularne przecież były i są do dzisiaj piosenki o miłości. Dla mnie to była wspaniała podróż do przeszłości. Słuchałam tej płyty razem z córeczką i bardzo się cieszę, że moja A. poznała piosenki z młodości swoich dziadków i pradziadków. Nawet teraz, pisząc recenzję słucham "Najpiękniejszych melodii" i słysząc jedną z ulubionych piosenek mojego taty wracają do mnie same cudowne wspomnienia. "Jej portret" to zdecydowanie dla mnie numer jeden na tej płycie. Za każdym razem słysząc ją wspominam i bardzo się wzruszam. Zamykam oczy i słyszę mojego tatę nucącego właśnie tę melodię... 




[...] przedwojenne piosenki i te trochę młodsze zawsze zajmowały szczególne miejsce w moim sercu.

"Najpiękniejsze melodie" śpiewa Robert Janowski



Za możliwość przesłuchania płyty dziękuję Wydawnictwu Agora :-) 




Komentarze

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty