* moja wspaniała przyjaciółka *


Ujmująca historia o dziewczęcej przyjaźni i o tym, jakie to piękne gdy przyjaciele się różnią. 




"Moja wspaniała przyjaciółka" to mądra i niebywale ujmująca opowieść o przyjaźni dwóch dziewczynek. Lula oraz Lena znają się od zawsze, wiedzą o sobie wszystko i uwielbiają spędzać ze sobą czas. Lula kocha psy, lody i lato, bardzo lubi rozmawiać i jest okropną bałaganiarą. Praktycznie wszystko zostawia na ostatnią chwilę, zawsze się śpieszy i o wielu rzeczach zapomina. Lenka jest bardziej poukładana i punktualna. Kocha koty, ubóstwia jesienne drzewa i uwielbia rysować. Zawsze dotrzymuje słowa i nigdy o niczym nie zapomina. Mimo tych różnic Lula i Lena uwielbiają spędzać ze sobą czas i nie wyobrażają sobie jak mogłyby się nie przyjaźnić, przecież tak wspaniale się uzupełniają. Jednak pewnego dnia wszystko się psuje... Dziewczynki nie chcą się już ze sobą bawić, nie siedzą w jednej ławce, nie rozmawiają ze sobą i unikają kontaktu. Czy tak już zostanie? Czy Lula i Lena przestaną być przyjaciółkami? Czy będą umiały schować dumę do kieszeni i się przeprosić? Ta książeczka to wspaniała opowieść dla każdego kilkulatka. Moja A. pewnego dnia przyszła z przedszkola i obwieściła, że jej przyjaciółka już nie chce się z nią bawić, więc ona też nie. Długo zastanawiałam się jak jej wytłumaczyć wszystkie emocje, które w tym momencie pojawiły się między nią, a jej najlepszą koleżanką. Na szczęście w domowej biblioteczce miałam "Moją wspaniałą przyjaciółkę" :-) Ta książeczka spełniła pokładane w niej nadzieje ;-) :-) Myślę, że wam również pomoże w wielu podobnych sytuacjach. Ciekawa, kolorowa, pełna ciepła, mądra opowieść o przyjaźni. Uczy nasze dzieci, że warto czasami zapomnieć o swoim uporze i przeprosić, bo najlepszy przyjaciel nie musi być kopią nas samych. Może się od nas bardzo różnić i właśnie to jest piękne. 


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5



Polly Ho- Jen "Moja wspaniała przyjaciółka"
tytuł oryginału "The Two Sides
tłumaczenie Patrycja Zarawska
ilustracje Binny Talib
Grupa Wydawnicza foksal
Wydawnictwo Wilga


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Wilga :-) :-) 


Komentarze

  1. Lubię takie mądre i pouczające książki dla dzieci. 😊
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty