* GERDA historia wieloryba *


Czy mała Gerda odnajdzie to, czego naprawdę szuka?





U mnie w domu rodzinnym czytali wszyscy, dzięki czemu moje dzieciństwo pełne było bajek i baśni :-) Kiedy sama zostałam mamą postanowiłam w ten sam sposób pokolorować dzieciństwo mojej córeczce :-) Bardzo bym chciała, żeby te nasze wspólne chwile wypełnione czytaniem sprawiły, że moja A. pokocha książki równie mocno jak ja :-) To jest jedno z wielu moich wielkich marzeń. W jego spełnianiu pomagają mi między innymi takie książki jak: "Gerda. Historia wieloryba" :-) To nostalgiczna, piękna, poruszająca i bardzo mądra opowieść. Jej główną bohaterką jest mała Gerda. Wiedzie ona szczęśliwe i beztroskie życie wraz z rodzicami i bratem. Pewnego dnia nieoczekiwanie zostaje całkiem sama. Pogrążona w smutku wyrusza w wielką podróż. Przemierza najgłębsze zakamarki oceanu, ponieważ bardzo mocno wierzy w to, że odnajdzie swoich najbliższych i szczęście znowu się do niej uśmiechnie. W trakcie tej podróży poznaje nowych przyjaciół: orki, pingwiny, ośmiornicę, niedźwiedzia polarnego, mewy, a nawet narwala. Każde z tych napotkanych zwierząt uczy Gerdę czegoś innego. Ten mały zagubiony wieloryb uzmysławia sobie, że pomimo pustki w sercu tak naprawdę na świecie nie jest zupełnie sam. Poznaje przyjaciół, którzy chętnie jej pomagają i osładzają odrobinę jej samotność. Dzięki nim Gerda poznaje piękno otaczającego ją świata. Cały czas również nie traci nadziei i mocno wierzy, że jeszcze kiedyś spotka swoich najbliższych. Czy ma dobre przeczucie muście poczytać sami ;-) Myślę, że naprawdę warto :-) To jedna z takich książek, która powinna znaleźć się w każdej domowej biblioteczce. Bajecznie pokolorowana, pełna cudownych ilustracji, które równie mocno poruszają serca najmłodszych czytelników, co sam tekst. Moim zdaniem to kolejna perełka do kolekcji. Jeśli macie wcześniejsze książki wydane przez Zielona Sowę w tym formacie musicie mieć i tą ;-) :-) Polecam :-) 



moja ocena książki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5
moja ocena okładki 5/5


Peter Kavecký "Gerda. Historia wieloryba"
tłumaczenie Joanna Partyka, Barbara Supeł [pieśń]
ilustracje Adrián Macho 
Wydawnictwo Zielona Sowa
Wydanie I
Warszawa 2019
książka dla dzieci w wieku 4+



Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa :-) :-) 


Komentarze

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty