* srebrna zatoka *


... czy można pokochać kogoś, kto wydaje się naszym największym wrogiem? 


Jojo Moyes "Srebrna zatoka"
tytuł oryginału: "Silver Bay"
tłumaczenie: Nina Dzierżawska
Wydawnictwo Między Słowami 
Wydanie I
Kraków 2019




"Srebrna Zatoka" to kolejna interesująca i klimatyczna powieść obyczajowa Jojo Moyes. Nie zrobiła na mnie tak piorunującego wrażenia jak "Zanim się pojawiłeś", ale po przeczytaniu kilkunastu stron zaciekawiła mnie bardzo. Owszem momentami podczas lektury miałam wrażenie znudzenia, ale ostatecznie zakończenie sprawiło, że tę powieść oceniam pozytywnie. To, co mnie przekonuje do prozy tej autorki to jej tematyka. Mam wrażenie, że Jojo Moyes zawsze wybiera bardzo życiowe problemy. Tak było i tym razem... Akcja "Srebrnej Zatoki" rozgrywa się w małej, malowniczej, portowej miejscowości u wybrzeży Australii. Tam czas płynie wolniej, wszyscy mieszkańcy żyją z turystyki i mają podobne codzienne problemy. Największą atrakcją tego miejsca są wycieczki śladami delfinów i wielorybów. Wszystko zmienia się i nabiera tempa, kiedy w miasteczku pojawia się duża firma deweloperska, która planuje wybudowanie luksusowego hotelu. Jej przedstawicielem jest Mike, nowoczesny i bezwzględny biznesmen. Uosabia on wszystko, czym gardzi i od czego jedna z głównych bohaterek próbuje uciec. Jego plany nie podobają się mieszkańcom Srebrnej Zatoki, zagrażają ich przyszłości oraz miejscu, które tak kochają. To oczywiście rodzi bunt i mobilizuje wszystkich do działania. W całej opisanej historii są jeszcze trzy główne bohaterki: Lizy, Kathleen oraz Hannah. To silne i niezależne kobiety, które łączy pokrewieństwo oraz skrywana od lat tajemnica. Ich wzajemne relacje nie należą do najlepszych, z czasem jednak poznajemy motywy ich postępowania i rozumiemy dlaczego zachowują się tak, a nie inaczej... Jak się potoczą ich losy, co skrywają od lat, czy uda się mieszkańcom tej urokliwej miejscowości zachować dotychczasowe życie, spokój i harmonię? Jeśli jesteście ciekawi zachęcam was do lektury. 

moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 4/5



Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Między Słowami :-) :-) 



Komentarze

  1. lubię sięgać po książki autorki, więc t, na pewno kiedyś przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Miłej lektury :-) Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty