* jak to powiedzieć? *


Jak inaczej powiedzieć DUŻY, ŚMIESZNY czy BŁYSZCZĄCY? jakie jest przeciwieństwo słów ZZIĘBNIĘTY, ROZCIĄGLIWY czy ODWAŻNY?  W naszej książce znajdziesz je wszystkie - i ponad 2000 innych niezwykłych, przydatnych i niecodziennych wyrazów.



Uwielbiam takie książki dla dzieci, które zarówno bawią, jak i uczą nasze pociechy nowych rzeczy :-) Bardzo często nawet podświadomie wybieram tego typu publikacje. Tym razem chciałam wam opisać "Wielką księgę wiedzy [...]", która zdecydowanie spełnia te kryteria ;-) Jest wspaniale wydana i bajecznie kolorowa. Przyciąga uwagę, fascynuje i zachęca do poznawania nowych słów. Jest rewelacyjną pomocą przy wzbogacaniu słownictwa. "[...] Jak to powiedzieć?" dedykowana jest dzieciom powyżej 6 roku życia, ale moja prawie 5-latka też była nią bardzo zafascynowana. Ta wielka księga słów zawsze musiała być pod ręką ;-) :-) Był bowiem taki okres, że przeglądałyśmy ją kilka razy dziennie. Moja A. zadawała mnóstwo pytań i bardzo szybko przyswajała sobie nowe słowa. Prawie natychmiast przenosiły się one z jej słownika biernego do czynnego. Nawet nie wiedziała, że poznaje rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki lub przysłówki. A już na pewno nie zdawała sobie sprawy, że oswaja synonimy i liczne przeciwieństwa. Efekt jest niebywale uroczy. Moja kilkulatka buduje tak piękne i złożone zdania, że bardzo często nie mogę wyjść z podziwu. Dodatkowym plusem jest również jej zabawa słowem. Teraz kiedy zna znaczenie tak wielu wyrazów tworzy coraz piękniejsze neologizmy. Ostatnio pojawiły się u nas ranorynki, czyli przeciwieństwo wieczorynek :-) Jeśli lubicie książki, które łączą w sobie zabawę i naukę musicie mieć ten tytuł w swojej biblioteczce. Polecam :-)

 moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 4/5




"Wielka księga wiedzy. Jak to powiedzieć?"
tekst: Rosie Hore
ilustracje: Rachel Saunders
projekt: Emily Barden
tłumaczenie: Agata Byra
Wydawnictwo Zielona Sowa 
Wydanie I
Warszawa 2018


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa :-) :-) :-) 




Komentarze

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty