* pokochawszy*


"Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil. Językoznawca i psycholog. Mąż i żona. Od 35 lat w nieustającej rozmowie - czasem poważnej, czasem całkiem niepoważnej, czasem spokojnej, czasem pełnej emocji, zawsze błyskotliwej i nigdy nudnej."





"Pokochawszy" to bardzo mądra i niezwykle inspirująca książka. Momentami poważna, wzruszająca, refleksyjna, zaskakująca, a nawet zabawna. Można w niej wyczytać prawie wszystko o miłości. Lucyna Kirwil i Jerzy Bralczyk w rozmowie z Karoliną Oponowicz ciekawie, błyskotliwie, nietuzinkowo i z dużą dawką humoru dyskutują o wszystkim, co związane jest z miłością. Rozmawiają o romantycznych wyznaniach, zakochaniu, odkochaniu, seksie, listach miłosnych, kłótniach, zdradzie, czułych słowach, kiczu, rozstaniach i powrotach. Jak przystało na językoznawcę i psychologa ich dyskusja dotyczy zarówno języka, jak i emocji. Nie stornią oni również od osobistych wspomnień. Tak mimochodem dowiadujemy się o początkach ich miłości, największych kłótniach, małżeńskich rytuałach i językowych wpadkach. Wszystko to oczywiście z dużym wyczuciem, elegancją i klasą, dlatego ten wywiad czyta się z jeszcze większą przyjemnością. Ich punk widzenia nie jest zawsze taki sam, dlatego wymiana zdań między nimi jest jeszcze bardziej interesująca. Dodatkowym atutem tej książki jest cała masa językowych i psychologicznych ciekawostek zgrabnie wplecionych w całość. Dla mnie dużą atrakcją były również liczne cytaty i odniesienia do różnych tekstów kultury. "Czy mówienie, że miłość jest jak róża, to kicz? Jaka jest najpiękniejsza w literaturze scena oświadczyn? Co zrobić, żeby miłość trwała wiecznie? Dlaczego tyle seksualnych określeń ma związek z ptactwem? Jak się dobrze kłócić? Kiedy w łóżko rozmawiać, a kiedy milczeć? Czy profesor Bralczyk ogląda komedie romantyczne? Kto komu dał czarną polewkę? Dlaczego Lucyna Kirwil nie zwraca się do męża "Juruś"?" Jeśli jesteście ciekawi odpowiedzi na choćby jedno z tych pytań zachęcam was do lektury :-) Naprawdę warto! To jeden z lepszych wywiadów jakie czytałam :-) 


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 4/5



Jerzy Bralczyk i Lucyna Kirwil
w rozmowie z Karoliną Oponowicz
"Pokochawszy. O miłości w języku"
Wydawnictwo Agora
Warszawa 2018


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Agora :-) 



Komentarze

  1. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty