* mały atlas ptaków *


"Piękna książka Ewy i Pawła Pawlaków to jedyny w swoim rodzaju atlasik dla dzieci. W sam raz na początek ornitologicznej przygody." 





Zakochałam się w tej książce od pierwszego wejrzenia :-) Jest przecudnie wydana i zawiera mnóstwo ciekawych informacji. Myślę, że będzie fantastyczną ozdobą każdej domowej biblioteczki. My swoją mamy wypożyczoną z biblioteki, ale zdecydowanie musimy zakupić własny egzemplarz, bo bardzo chcemy mieć ją cały czas na półce :-) Wypożyczając ją byłam niezmiernie ciekawa reakcji mojej A. :-) Zdecydowanie nie mogłam doczekać się wieczornego czytania ;-) Zastanawiałam się czy moja córeczka nie jest jeszcze za mała na taką ornitologiczną przygodę? Czy atlas ptaków ją zainteresuje? Czy będzie chciała go przeglądać i czytać przed snem? Czy spodobają jej się rysunki i ilustracje? Na szczęście moje obawy okazały się bezpodstawne ;-) Moja A. pokochała ten atlas miłością bezwzględną ;-) Od samego początku z chęcią oglądała ilustracje i rysunki, z ogromną powagą wysłuchiwała wszystkich ciekawostek i zadawała mnóstwo pytań :-) Wszystko po to, aby wyruszyć później na spacer i szukać poszczególnych ptasich bohaterów ;-) :-) Była jeszcze ciekawa jakie odgłosy wydają poszczególne ptaki i tu bardzo pomocny okazał się internet ;-) Czytając ten atlas z moją A. uzmysłowiłam sobie, że można byłoby go wzbogacić o rożne faktury. Coś mogłoby być szeleszczącego, gładkiego, śliskiego, chropowatego. W ten prosty sposób byłaby to książeczka, którą dzieci mogłyby czytać same. Jednak mimo wszystko wystawiam jej notę najwyższą. Krótkie, ciekawe teksty, fajne opisy i bajecznie kolorowe rysunki oraz ilustracje. Jednym słowem cudo :-) Musicie je poznać! :-) 








tytuł: "Mały atlas ptaków"
ilustracje: Ewa Kozyra- Pawlak i Paweł Pawlak
tekst i zdjęcia: Ewa Kozyra - Pawlak
projekt graficzny: Paweł Pawlak
konsultacja merytoryczna: Stanisław Łubieński
rysunki: Hania Cisło
Wydawnictwo Nasza Księgarnia 
Warszawa 2017




Komentarze

mój instagram

Popularne posty