* zadziwiający świat ptaków *


"Co ptaki śpiewają o nas samych" 




Czy wiecie, że afrykańska szara papuga potrafi liczyć do sześciu, gołębie rutynowo wypadają lepiej niż ludzie w teście osobowości Eysericka, a gawrony potrafią na kilka lat zapamiętać twarz człowieka, który wyrządził im krzywdę? Ja już wiem :-) Te i inne ciekawostki, pochodzące ze świata ptaków, wyczytałam w książce Jima Robbinsa. To bardzo interesująca lektura. Nie sądziłam, że aż tak mnie pochłonie. Sama książka jest przepięknie wydana, a świat ptaków ukazany w niej jest kolorowy, ciekawy i fascynujący. "Oto wielobarwny świat, wart naszej szczególnej uwagi i ochrony." Myślę, że warto poświęcić kilka wieczorów i poznać "Niezwykły świat paktów". Ta książka to nie jest nudny zbiór informacji na temat poszczególnych gatunków, to niezwykle interesująca oraz zmuszająca do myślenia opowieść oparta na rzetelnej wiedzy. Dodatkową jej atrakcją są liczne anegdoty. Autor opisuje zwyczaje między innymi kolibrów, pingwinów cesarskich, orłów bielików, gawronów, sikorek, słowików itd. Pisząc o nich powołuje się na wiedzę oraz doświadczenie różnych specjalistów. Dzięki temu informacja, którą otrzymujemy jest naprawdę dokładna, ale również bardzo ciekawie przekazana. Książka napisana jest bowiem prostym językiem zrozumiałym dla każdego czytelnika. Można w niej znaleźć wiele mądrych spostrzeżeń. Nie sądziłam, że "ptaki to jedyne z dzikich stworzeń, z którymi łączą nas tak wyjątkowe relacje." Uwielbiamy, kiedy są blisko. Karmimy łabędzie i kaczki, słuchamy śpiewu słowików, wypatrujemy bocianów itd. Niezwykłość tej relacji jest naprawdę zaskakująca. Ptaki cały czas są tuż obok i w prosty sposób wzmacniają naszą więź ze światem przyrody. Zachęcam was do lektury :-) Myślę, że to książka dla wszystkich osób zafascynowanych światem ptaków. Może warto dowiedzieć się, co "ptaki śpiewają o nas samych." Polecam :-) 

moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 5/5



autor:  Jim Robbins
tytuł: "Zadziwiający świat ptaków" 
tytuł oryginału: "Wonder of Birds"
przekład: Anna Binder
Wydawnictwo Feeria
Wydanie I
Łódź 2018


Za możliwość przeczytania ksiażki dziękuję Wydawnictwu Feeria :-) :-) 


Komentarze

mój instagram

Popularne posty