* uczucia *


"Widzisz świat takim, jakim go czujesz"





"Gdy spojrzysz z zewnątrz, 
zdaje się, że całkiem nic nie czuję,
Lecz wewnątrz mnie coś kłębi się,
bulgocze i buzuje". 

Nasze dzieci są niezwykle emocjonalne, wrażliwe i empatyczne, wydawałoby się zatem, że kto jak kto, ale one na pewno z łatwością potrafią określić, co w danym momencie czują. Nic bardziej mylnego. Uczucia to dla nich niezwykle abstrakcyjny temat. Nie potrafią na początku ich zrozumieć i nazwać. Musimy ich dopiero tego nauczyć, a najlepsza nauka odbywa się zawsze poprzez zabawę. Ja i moja A. uwielbiamy wspólne czytanie, dlatego pomyślałam, że książka o uczuciach będzie świetnym pomysłem. Nie pomyliłam się ;-) "Uczucia" to przepiękna i bardzo mądra książka. Jest fantastycznym punktem wyjścia do rozmowy o uczuciach właśnie. Omówionych zostało w niej dziesięć podstawowych emocji. Każda emocja to jedna rozkładówka z dostosowaną, bajeczną ilustracją oraz cudowną, poetycką rymowanką. W ten bajkowy sposób możemy porozmawiać z naszym dzieckiem o odwadze, smutku, złości, radości, zazdrości, samotności, wstydzie, ekscytacji, strachu i spokoju. W tej rozmowie pomaga zarówno wierszyk, jak i sama ilustracja, która ma odpowiednie kolory i poszczególne elementy. Dodatkowo na każdej rozkładówce jest wycięta postać małego chłopca która myślę, że zaintryguje każdego malucha. Na ostatniej rozkładówce ten chłopiec pojawia się wśród innych dzieci, co staje się rewelacyjną puentą. Uzmysławia ona naszym dzieciom, że uczucia są niezwykle uniwersalne i wszyscy czasami jesteśmy źli, a czasami spokojni, czasami jesteśmy smutni, a czasami radośni itd. Jeśli chcecie porozmawiać z waszym dzieckiem o emocjach, a nie macie pomysłu jak mu wytłumaczyć czym jest np. zazdrość, warto zwrócić uwagę na "Uczucia". Myślę, że jest to książka, którą każde dziecko powinno mieć w swojej biblioteczce. 


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5




autor: Libby Walden
tytuł: "Uczucia"
tytuł oryginału: "Feelings"
tłumaczenie: Barbara Supeł
ilustracje: Richard Jones
Wydawnictwo Zielona Sowa
Wydanie I
Warszawa 2018


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa :-) :-) 

Komentarze

mój instagram

Popularne posty