* namierz to *
"Patrzysz na pudełko do gry ... Pudełko jest sympatyczne i kolorowe ... A teraz odpowiedz na pytanie: Ile jest na tym pudełku kół ratunkowych i leżaków?" :-) Czas start! Szybko, szybko! ;-) Masz na to tylko 10 sekund ;-)
"Namierz to" to świetna gra na spostrzegawczość dla całej rodziny. Mogą w nią grać już dzieci, które ukończyły 4 lata. W pudełku znajdziemy aż cztery warianty tej gry :-) Zatem na pewno każdy znajdzie swoją ulubioną wersję :-) Ta gra bawi i uczy jednocześnie. Jest pięknie wydana, atrakcyjna i niezwykle zajmująca ;-) a przy tym rozwija koncentrację, pamięć i spostrzegawczość naszego dziecka. "Namierz podobieństwo" to pierwsza wersja tej gry. Tutaj gracze rywalizują ze sobą, szukając podobieństw między poszczególnymi kartami. Jest to wariant dla największej liczby osób, bo aż czterech. Pomiędzy kartą główną, a kartą graczy znajduje się zawsze tylko jedno podobieństwo. Zwycięski punkt otrzymuje osoba, która wykaże się szybkością oraz spostrzegawczością i jako pierwsza wskaże różnicę. Całą grę wygrywa oczywiście ten, kto uzbiera największą liczbę punktów. "Namierz odpowiedź" to druga wersja gry. Tutaj rywalizują ze sobą tylko dwie osoby. Pierwszy gracz (odpowiadający) bardzo uważnie przygląda się przez 10 sekund jednej karcie, próbując zapamiętać jak najwięcej obrazków. Po upływie wyznaczonego czasu przekazuję kartę drugiemu graczowi. Ten natomiast losuje jeden żeton z kilku kategorii (liczba, rodzaj elementu, kolor) i zadaje pierwszemu graczowi pytanie związane z wylosowaną kategorią. Jeśli gracz odpowiadający odpowie prawidłowo na zadanie pytanie zdobywa kartę. Po 10 pytaniach następuję zamiana ról. Wygrywa osoba, która uzbiera największą liczbę kart. "Wyścig" to trzecia wersja tej gry. Jest to wariant dla trzech osób. Jedna z nich to prowadzący całą grę. To on tasuje karty i wybiera ich tyle, ilu jest graczy. To on również wyznacza im wyzwanie. Jest nim polecenie albo pytanie np. Namierzcie wszystkie czerwone misie. Pozostali gracze powinni wskazać wszystkie obrazki w jak najkrótszym czasie. Wygrywa ta osoba, która będzie najszybsza i najbardziej precyzyjna. To ona otrzymuje punkt. Po 10 wyścigach zmienia się prowadzący. W tej wersji nie są przewidziane remisy ;-) Wygrywa ten, kto zdobył najwięcej punktów. "Gra w pamięć" to czwarta wersja gry. Jest ona przewidziana dla dwóch osób. W tej wersji należy pomieszać wszystkie żetony i rozłożyć je obrazkami do dołu. Każdy z graczy odkrywa dwa żetony, szukając pary takich samych obrazków. Wygrywa oczywiście osoba, która uzbiera największą liczbę par. Każda z tych wersji to wspaniała atrakcja dla małych i dużych. Myślę, że w tym niepozornym pudełku każdy znajdzie swoją ulubioną wersję gry rozwijającej spostrzegawczość. Zatem już czas, żeby się sprawdzić ;-) Wybierz jedno wolne popołudnie, usiądź z dziećmi przy stole i "Namierz to" ;-) :-) Miłej zabawy :-)
moja ocena gry 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5
tytuł gry: "Namierz to"
autor: Justyna Jednoróg
ilustracje: Anna Zboina
Wydawnictwo Zielona Sowa
Wydanie I
Warszawa 2018
gra dla dzieci w wieku 4+
Za możliwość przetestowania gry dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa :-) :-)
Komentarze
Prześlij komentarz