* Koala, który się trzymał *


"Poznajcie milusiego Koale, który najbardziej na świecie lubi: spać, żuć, a ponad wszystko uwielbia się trzymać". 




Zakochałam się w tej książce od pierwszego wejrzenia :-) Rewelacyjny format, przepiękne ilustracje i rymowany tekst. Piękna, ciepła i niezwykle mądra opowieść. Myślę, że koala stanie się ulubionym bohaterem waszych dzieci. Moja A. pokochała go tak szybko jak ja ;-) Koala mieszka w pewnym urokliwym miejscu na ziemi wśród wielu innych zwierząt. Jest miły, uroczy i odrobinę specyficzny. Mieszka wysoko na drzewie i wszystko robi trzymając się kurczowo jednej gałęzi. Właściwie nie zna życia na ziemi. Zawsze brakuje mu odwagi, żeby zejść z gałęzi, na której mieszka. Gdy pewnego dnia nieposiedzenie okoliczności zmuszają go do opuszczenia swojego domu, okazuje się, że na dole jest tyle wspaniałych i fascynujących rzeczy, które warto odkryć. W tej bajce ukryta jest wapniała lekcja. Myślę, że każdy maluch odnajdzie w tej postaci cząstkę samego siebie, ale też dowie się jak pokonać strach. Dowie się również, że niepewność, lęk i niepokój są czymś naturalnym, zrozumie jednak, że warto pokonywać własne słabości, żeby życie nabrało więcej kolorów.  Wydaje mi się, że ta książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego dziecka. Kolejna świetna propozycja Wydawnictwa Zielona Sowa, która uczy i bawi jednocześnie :-) Polecam!

moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5





tekst: Rachel Bright 
ilustracje: Jim Field
tytuł: "Koala, który się trzymał"
tytuł oryginału: "The Koala Who Could"
tłumaczenie: Barbara Supeł
Wydawnictwo Zielona Sowa
Wydanie I
Warszawa 2017
ISBN 978-83-8073-592-7


Za możliwość przeczytania ksiażki dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa :-) :-) 

Komentarze

mój instagram

Popularne posty