* Jak Johan uratował cielaka *


moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5




Książki Astrid Lindgren to zawsze gwarancja wspaniałej lektury :-) Tak było w przypadku również tej książki. "Jak Johan uratował cielaka" to wzruszająca, mądra i pouczająca historia. Myślę, że każdemu dziecku przypadnie do gustu. Głównym bohaterem tej opowieści jest kilkuletni Johan. Ten chłopiec i jego rodzice mieli tylko jedną krowę, która była ich przyjacielem i pomocnikiem. Niestety pewnego dnia jedyna żywicielka i ulubienica rodziny zjadła gwoźdź i zdechła. Johan bardzo przywiązał się do Embli, dlatego nie potrafił pogodzić z tak wielką stratą. Cała rodzin była zasmucona, trudno było im uwierzyć w jasną ich przyszłość. Jakiś czas później w przydrożnym rowie Johan odkrywa coś niezwykłego. Był to prawdziwy cud, który pomógł uwierzyć tej biednej rodzinie w pozytywną odmianę losu. Ta książka to poruszająca, niezwykle realistyczna, piękna i zimowa opowieść. Myślę, że wzruszy każdego czytelnika. Mimo swojej trudnej tematyki mam nadzieję również, że przyniesie ostatecznie dużo ciepła i pogodnych myśli. Będzie też wspaniałym punktem wyjścia do wielu rozmów na poważne tematy. Idealna na zimowe i nostalgiczne wieczory. Polecam!




autor: Astrid Lindgren
tytuł: "Jak Johan uratował cielaka"
tytuł oryginału: "När Bäckhultran for till stan"
tłumaczenie: Anna Węgleńska 
ilustracje: Marit Törnqvist
Wydawnictwo Zakamarki 
Wydanie pierwsze
Poznań 2017
ISBN 978-83-7776-148-9


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zakamarki :-) :-) 


Komentarze

mój instagram

Popularne posty