* bajeczki 3-latka *


"Idealne do czytania podczas przytulania"




"Bajeczki 3-latka" to zbiór bajek skierowany do trzyletnich maluchów. Można w nich znaleźć m.in. krainę wróżek, tęczowy plac zabaw, cukierkową krainę i mamę czarodziejkę. To proste i zabawne historie, które czyta się z przyjemnością. Kolorowe i przyjazne ilustracje przykuwają uwagę a proste historie bawią i są fajnym punktem wyjścia do rozmowy z maluchem. Takie jest pierwsze wrażenie po przejrzeniu tej książki. Mimo wszystko nie jest ona naszym ulubionym zbiorem bajek. Jakoś zabrakło między nami tego czegoś. Długo zastanawiałam się właściwie dlaczego? I chyba jak dla nas jest zbyt cukierkowa. Za dużo w niej słodyczy, magii i różu. Zastanawia mnie również poziom abstrakcji, który momentami jest trudny do wytłumaczenia dziecku. Po kilkukrotnym przeczytaniu mojej A. tych bajek pojawiły się pytania: "To zabawki same się bawią?", "Mamo dlacego ten tęcowy plac zabaw jest na chmurce?", "Cy jak będę spała sama w pokoju i przyjdą potwory to musę się z nimi bawić?" Hmmm nie wiem czy trzylatek jest gotowy na takie rozdzielenie tego co realne od tego, co może pojawić się w marzeniach, snach i naszej wyobraźni. Teoretycznie tak, ale jakoś w kontekście tych konkretnych bajeczek okazało się to dla nas zbyt trudne, ale może tylko dla nas... Spróbujcie i sami się przekonajcie. Chętnie z wami na ten temat podyskutuję ;-) 

moja ocena książki 3/5
moja ocena okładki 4/5
moja ocena ilustracji 3/5






tytuł: "Bajeczki 3-latka"
tekst: Stephanie Moss
tłumaczenie: Ewa Kleszcz
ilustracje: Lizzie Walkley 
projekt okładki: Victoria Watson 
Grupa Wydawnicza Foksal
Wydawnictwo Wilga 
ISBN: 978-83-280-4340-4


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Wilga :-) :-) :-) 

Komentarze

mój instagram

Popularne posty