* mów, słuchaj i zrozum *


"Jak słuchać uważnie swojego dziecka, jak z nim rozmawiać, aby stworzyć szansę na prawdziwe porozumienie?"


autor: Petra Krantz Lindgren
tytuł: "Mów, słuchaj i zrozum. Zadbaj o poczucie własnej wartości swojego dziecka"
tłumaczenie: Karolina Augustyniak
Grupa Wydawnicza Relacja
Wydawnictwo Mamania
ISBN: 978-83-65796-11-0




Wiara we własne możliwości jest niezwykle ważna, to na niej rozwijają się wszystkie nasze cechy. Jeśli lubimy i akceptujemy siebie, lubimy także innych. Ta pozytywna samoocena jest z nami niezależnie od okoliczności zewnętrznych, z którymi musimy się zmierzyć. Dzieci, które mają rozwinięte poczucie własnej wartości biorą odpowiedzialność za swoje postępowanie i nie boją się świata. Mają odwagę iść własną drogą i spełniać swoje marzenia. Szanują siebie oraz swoje korzenie. Nikt nie może jedną krytyczną uwagą odebrać im tej wiary we własne siły i możliwości. Bardzo chciałabym, żeby moja A. wyrosła na silną, niezależną i lubiącą siebie kobietę. Wiele bym dała, żeby szanowała siebie i nie bała się realizować własnych planów. Zależy mi również na tym, żeby akceptowała inne niż własne podejście do życia. Jeśli jesteś rodzicem i myślisz podobnie jak ja książka Petry Krantz Lindgren jest dla ciebie pozycją wręcz obowiązkową. Ten poradnik otworzył mi oczy na wiele kwestii. Zawiera on mnóstwo porad, które pomagają uzmysłowić sobie jakie błędy możemy popełniać w relacjach z naszymi dziećmi. Oczywiście nie skupia się tylko na tym, bowiem podpowiada również, co możemy zrobić, żeby je naprawić i już do nich nie wracać. Ważne, żeby postawić na empatyczność w naszych rodzinnych relacjach, nawet tych konfliktowych. Książka ta uczy nas jak rozumieć nasze dzieci i jak z nimi rozmawiać nawet w bolesnych momentach. W bardzo obrazowy sposób przedstawia, co możemy zrobić, aby nasze dzieci wiedziały, że są kochane i w pełni akceptowane, że nie muszą nam niczego udowadniać wystarczy, że są takie jakie są. To wspaniała książka dla wszystkich świadomych rodziców. Polecam! 

moja ocena ksiażki 5/5
moja ocena okładki 4/5



Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Mamania :-) :-) :-) 



Komentarze

mój instagram

Popularne posty