* Peter i Lena *


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5





Książki Astrid Lindgren od lat cieszą się niegasnącą popularnością. Kochają je zarówno dzieci, jak i ich rodzice. Nietuzinkowy styl, wspaniałe poczucie humoru, szczerość, niezwykła wyobraźnia, fantastyczne przygody to tylko nieliczne walory twórczości tej szwedzkiej autorki. Za sprawą jej literatury niejedno dziecko oswoiło się z bólem rozstania, brakiem akceptacji, chorobą czy samotnością. W delikatny i mądry sposób przekracza ona wiele granic i sięga w swojej twórczości nawet po tematy tabu. Wszystko po to, aby pomóc dziecku zrozumieć świat. Właściwie trudno sobie wyobrazić dzieciństwo bez przygód Pippi Pończoszanki czy Dzieci z Bullerbyn. Za sprawą Wydawnictwa Zakamarki do tych wyżej wymienionych przeze mnie tytułów możemy jeszcze dodać mniej znane, ale równie pouczające opowiadania.

Peter i Lena to przepięknie wydana książka dla najmłodszych. W jej skład wchodzą dwa niezwykle mądre teksty. Ja też chcę mieć rodzeństwo i Ja też chcę chodzić do szkoły - te opowiadania to wręcz pozycja obowiązkowa dla wszystkich rodziców, którzy chcą przygotować swoje dziecko na przyjęcie rodzeństwa, albo wyjaśnić czym jest szkoła. Astrid Lindgren w bardzo przystępny sposób stara się poruszyć wszystkie aspekty tych dwóch rewolucyjny zmian w życiu każdego  dziecka. Ten opis jest prosty, szczery, realistyczny i niezwykle empatyczny. To sprawia, że dzieci same zaczynają z nami rozmawiać i zadawać pytania. Ciekawy tekst i fantastyczne ilustracje sprawiają, że dzieci natychmiast darzą Petera i Lenę ogromną sympatią. Ich rozterki są fajnym pretekstem do rozmowy z naszymi maluchami. Z tych opowiadań bije ciepło, spokój i to nieokreślone coś ... jakiś czar, który sprawia, że chcemy do nich wracać. Moja A. przez kilka dni chciała, żeby czytać je na okrągło :-) Polecam :-) 







 Peter i Lena. Dwa opowiadania
tekst Astrid Lindgren
ilustrowała Ilon Wikland 
przełożyła ze szwedzkiego Anna Węgleńska
Wydawnictwo Zakamarki
wydanie pierwsze
Poznań 2017
ISBN 978-83-7776-136-6
wiek 3+


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zakamarki :-) :-) 




Komentarze

mój instagram

Popularne posty