* ósme życie ( dla Brilki ) tom II *


"Ósme życie" wskoczyło na szczyt mojej subiektywnej listy powieści życia. Sprawdźcie sami. 
                                                Marcin Meller 


Najlepsza powieść roku!
                                                     "Der Spiegel"




 Nino Haratischwili "Ósme życie ( dla Brilki )"
tom II
tłumaczenie Urszula Poprawska 
Wydawnictwo Otwarte 
Kraków 2016 
ISBN 978-83-7515-406-1


  Bardzo się cieszę, że sięgnęłam po drugi tom "Ósmego życia" :-) W niczym nie ustępuje on tomowi pierwszemu, którym byłam szczerze zafascynowana. Ten drugi jest równie pasjonujący. Nadal poznajemy losy kobiet z gruzińskiego rodu cukierników. Losy, które momentami zapierają dech w piersi. Dramatyczne wybory, trudne decyzje, skomplikowane życie osobiste, rodzinne tajemnice, bolesne rozstania, miłosne rozczarowania, a wszystko to z trudną historią i polityką w tle. Mocną stroną tej powieści są wspaniali, mocni i dobrze sportretowani bohaterowie, świetny styl, niebanalne zwroty akcji i elementy realizmu magicznego, które dodają niezwykłości tej wspaniałej sadze. Wszystko to sprawia, że od "Ósmego życia" ciężko się oderwać. To dokładnie przemyślana, dojrzała i dobrze warsztatowo skomponowana książka. Do tego wszystkiego pochłania czytelnika bezpowrotnie. Od momentu rozpoczęcia lektury na kilka dni przenosimy się do świata stworzonego przez autorkę i chłoniemy go wszystkimi zmysłami. To naprawdę jedna z najlepszych powieści obyczajowo - historycznych dostępnych na rynku. Szczerze polecam :-) 

moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5





Komentarze

mój instagram

Popularne posty