* mleko i miód *


Te krótkie i szczere wiersze o doświadczaniu kobiecości, przemocy, miłości i łagodzenia bólu są tak delikatne jak piosenki pop i tak ostre jak trash metal.
                                                                                            "New York Times"



... "Wczorajszej nocy obudził mnie płacz mojego serca jak mogę ci pomóc spytałam napisz książkę powiedziało serce" - te słowa są zapowiedzią niezwykle emocjonalnego zbioru tekstów poetyckich ...


Rupi Kaur "Mleko i miód"
tytuł oryginału "Milk and honey"
tłumaczenie Anna Gralak
Wydawnictwo Otwarte 
Wydani I
Kraków 2017
ISBN 978-83-7515-431-3


... Mleko i miód to zbiór lirycznych opowieści o miłości, bólu, cierpieniu, rozstaniu, przebaczeniu ... nie tylko temat, ale również krótka, poetycka forma tych utworów dają czytelnikowi niezwykłą głębię przeżyć ... to nie jest zbiór ckliwych i romantycznych teksów poetyckich ... utwory wchodzące w skład całego zbioru są mocne, często dosadne i niezwykle esencjonalne ... dotykają bardzo skrajnych emocji ... pogrupowane są w czterech rozdziałach: cierpienie, kochanie, zrywanie i gojenie ... każdy z nich jest inny, ale teksty w nich zamieszczone odnoszą się do wszystkiego co kobiece i w ten sposób tworzą spójną, harmonijną całość ... Rupi Kaur bardzo szczerze, otwarcie i bezkompromisowo ukazuje blaski i cienie kobiecości ... te utwory są odważne i niezwykle intymne ... jasna i przejrzysta konstrukcja ułatwia czytelnikowi zmierzenie się z tak ogromną dawką emocji ... do tego jeszcze proste, niepokojące, linearne rysunki i piękna, intrygująca, czarna okładka ... wszystko to sprawia, że ten tomik to prawdziwa perełka wśród współczesnej liryki ... na pewno warto zwrócić na niego uwagę ...  


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji/ rysunków 4/5






Dziękuję Wydawnictwu Otwarte za możliwość przeczytania książki :-):-) 




Komentarze

mój instagram

Popularne posty