* Czar Chanel *


Paul Morand "Czar Chanel" 
Ilustracje Karl Lagerfeld
Tytuł oryginału "L'Allure de Chanel"
Przełożył Paweł Łapiński
książka wydana w 2016 roku
Wydawnictwo Literackie 
ISBN 978-83-08-06098-8

moja ocena książki 5/5
moja ocena ilustracji 5/5






COCO CHANEL 
"Nieuchwytna, tajemnicza i elektryzująca swoją osobowością. Ikona mody, największa projektantka w historii."
...Osoba, której właściwie nie trzeba przedstawiać... znają ją wszyscy... nawet ci, którzy niespecjalnie interesują się modą... 

...Czar Chanel to jedna z najnowszych propozycji Wydawnictwa Literackiego... ...jest to książka napisana przez przyjaciela Coco - Paula Moranda... ...dlatego między innymi jest taka wyjątkowa...  "Paul Morand poznaje Coco jeszcze w latach dwudziestych XX wieku.Kiedy spotykają się kilka dekad później, Coco opowiada mu swoją historię."  ...jest to bardzo intymna opowieść... ...szczera i prawdziwa... ...Coco Chanel nie chce być w niej gwiazdą... ...chce być zwykłą kobietą, która zna swoje marzenia i pragnienia... ...choć tak naprawdę przez to właśnie jest gwiazdą, kimś wyjątkowym i niezwykłym na tle swojej epoki... ...jest osobą niezależną, twardo stąpającą po ziemi, niesamowicie konsekwentną i bardzo kreatywną... przyciąga i hipnotyzuje swoją osobowością... rozsiewa wokół siebie czar... 
 "Dwadzieścia lat później Karl Lagerfeld, zafascynowany jedyną taką osobistą opowieścią Chanel, tworzy ponad siedemdziesiąt wyjątkowych ilustracji" ... i w ten sposób sprawia, że ta książka jest jeszcze bardziej wyjątkowa... ...jest to na pewno perełka literacka, którą warto mieć w swojej biblioteczce... ... zdecydowanie polecam...





cytaty z książki:

" [...] jedyne, co mnie spotkało i spotyka, to samotność."

"Chciałam mieć pewność, że ktoś mnie kocha, a żyłam wśród osób surowych. Uwielbiam mówić sama do siebie i nie słucham, co się mówi do mnie, pewnie dlatego że pierwsze istoty, przed którymi otworzyłam swoje serce, to byli umarli."


"Tak duma jest kluczem do mojego złego charakteru, mojej cygańskiej niezależności, aspołeczności; stanowi też tajemnicę mojej siły i sukcesu; jest nicą Ariadny, która pomaga mi zawsze odnaleźć drogę."


"- Jesteś dumna - powiedział mi Cape. - Będziesz cierpieć."

"Prawdziwe sukcesy są kwestią przeznaczenia."

"Ludzi kochamy wyłącznie z uwagi na ich wady [....]"

"Piękno trwa, uroda przemija. Tymczasem żadna kobieta nie chce być piękna; wszystkie chcą być śliczne, wciąż śliczne."

"Mówi się o pielęgnacji fizycznej, a co z pielęgnacją duchowa? Pielęgnowanie urody powinno zaczynać się od serca i duszy, w przeciwnym razie kosmetyki na nic się zdadzą."

"Postawa duchowa, sztuka czarującej obecności, gust, intuicja, samoświadomość istoto żywych - żadnej z tych rzeczy nie można się nauczyć."

"Liryzm ten ujawnił się już podczas nadawania imion sukniom. Podsłuchane przeze mnie nazwy, którymi w innych domach mody tytułowano kolekcje, śmieszyły mnie tak bardzo, że w odpowiedzi nadawałam swoim sukniom tylko numery."

"Nigdy nie wydałam ani grosza na reklamę."

"Moda musi wyrażać miejsce i czas."

"Najpiękniejszym darem, jakim obdarzył mnie Bóg, jest umiejętność niekochania tego, kto mnie nie kocha. I zdolność do niezapoznawania się najpowszechniejszą formą miłości, jaką jest zazdrość."

"Samotność mnie przeraża, a żyję w totalnej samotności."

"Ubrałam cały świat, a on chodzi dziś całkiem nagi."

"Świat jest tylko walką i zamieszaniem."



Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu :-) :-) :-) 

Komentarze

mój instagram

Popularne posty