* grzech* PRZEDPREMIEROWO


"Gdy tajemnica staje się przedsionkiem piekła" 




Nina Majewska - Brown jest znana czytelnikom z bardzo dobrze przyjętych powieści obyczajowych Wakacje, Zwyczajny dzień i Jak się nie zakochać. Tym razem zaskakuje ona swoich fanów intrygującym kryminałem z nutką powieści obyczajowej. Jej styl, skłonność do ironii, sarkazm, wnikliwość i trafność spostrzeżeń bardzo przypadły mi do gustu. Wcześniejszymi książkami byłam zachowywana, po lekturze tej najnowszej odczuwam pewien niedosyt. Jest ona intrygująca, zaskakująca i porywająca, ale ta charakterystyczna dla autorki empatia, umiejętność dostrzeżenia problemów szarego człowieka i emocjonalność lepiej sprawdzają się jednak w powieści obyczajowej niż w kryminale. Jest to oczywiście bardzo subiektywna opinia. Nie powiem Grzech zaczyna się i kończy mocnym uderzeniem, potrafi zaskoczyć i do końca nie jest się pewnym finału opisywanej historii. Pojawia się w nim tajemnica z przeszłości, która naprawdę staje się "przedsionkiem piekła". Do tego wszystkiego należy jeszcze dodać ciekawych bohaterów, napięcie, które towarzyszy nam przy lekturze tego tekstu, dreszczyk emocji i niepewność. Nie polecam na początku lektury zaglądać na sam koniec powieści. Warto stopniowo odkrywać w jaki sposób przeszłość ma wpływ na to, co dzieje się w teraźniejszości. Gdybym nie znała wcześniejszych książek Niny Majewskiej - Brown dałabym tej powieści najwyższą notę. Przy tamtych śmiałam się w głos i płakałam rzewnymi łzami przy tej najnowszej niestety nie pojawiły się u mnie aż tak mocne reakcje. Ja po prostu chyba jednak wolę Ninę Majewską - Brown w wydaniu obyczajowym, a nie kryminalnym. Jednak obiektywnie oceniając Grzech  to naprawdę książka godna uwagi, świetnie skonstruowana i przyciągająca uwagę czytelnika. Jest to historia kobiety, która próbuje odbudować swój świat po rozwodzie, porozumieć się ze zbuntowaną nastoletnią córką, ale nade wszystko uporać się z demonami przeszłości, które powracają do jej życia w najmniej spodziewanym momencie. Czy podejmowane przez nią na bieżąco decyzje będą bezpieczne dla niej samej i dla jej rodziny? Czy skrywana tajemnica ujrzy światło dzienne? I wreszcie czy głównej bohaterce uda się odkryć prawdę i odnaleźć spokój? Zachęcam do lektury!


Nina Majewska - Brown "Grzech"
Wydawnictwo Rebis
Wydanie I
Poznań 2017
ISBN 978-83-8062-151-0

premiera 11 kwietnia 2017 roku


moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 4/5



Dziękuję Wydawnictwu Rebis za możliwość przeczytania książki :-) 


Komentarze

mój instagram

Popularne posty