"W służbie Hitlera"


💭 Czy czytając literaturę wojenną sięgacie tylko po literaturę faktu czy akceptujecie również beletrystykę?


Ja swoje serce oddałam literaturze faktu i początkowo beletrystyce mówiłam zdecydowane nie, ale widząc tendencję rozwojową współczesnej literatury zaczęłam sięgać również po fikcję literacką.

*

Wśród tego typu książek znalazłam mnóstwo tytułów godnych uwagi, ale też takie, które przeczytałam raz i raczej nie zamierzam do nich wracać.

___

Reklama Wydawnictwo Bukowy Las 


"W służbie Hitlera" to powieść inspirowana faktami z życia Hitlera i jego świty.

*

Steve Matthews, z jednej strony, powołując się na liczne fakty oraz autentyczne zdarzenia, próbuje opisać nadzieje, sekrety oraz obawy przywódcy III Rzeszy.

*

Z drugiej strony tworząc ten portret psychologiczny Fürera, z rozbrajającą szczerością zaznacza, że przy niektórych zdarzeniach pozwolił sobie na sporą ingerencję i przypływ autorskiej inspiracji, która pasowała bardziej do wymyślonej fabuły.

*

Dla takiego czytelnika jak ja, który od ponad 20 lat czyta literaturę faktu związaną z tym tematem niestety było to wyczuwalne.

*

Nie zmienia to jednak faktu, że "W służbie Hitlera" to dobrze napisana książka, którą czyta się błyskawicznie i z dużym zaangażowaniem śledzi się losy głównej bohaterki.

*

Czytelnik od razu jest zaintrygowany tym jak potoczą się jej losy. 

*

Kibicuje jej, wspiera ją i bardzo jest ciekawy jak poradzi sobie w służbie u Hitlera. 

*

Od początku wyczuwa także pewną skrywaną tajemnicę i chce sprawdzić czy wyjdzie ona jaw.

*

To nie jest książka, która poruszyła moje serce, skłoniła mnie do refleksji czy zadumy, ale nie mogę też odebrać jej plusów, które również posiada.

*

Ja po prostu w tego typu literaturze szukam czegoś innego.

*

Moim zdaniem zarówno literatua faktu, jak i beletrystyka nawiązująca do lat drugiej wojny światowej powinna poruszać serce czytelnika tak, żeby chciał on stać na straży pamięci tych, którzy zostali w bestialski sposób pomordowani.

*

Tylko wtedy możemy jako ludzkość sprawić, że "bakcyl dżumy znowu nie zawładnie światem" i zło nie zatriumfuje.

*

 

Komentarze

  1. Mimo wszystko, ja dam szansę tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dałam 📖Daj znać jakie będą Twoje wrażenia po lekturze. Pozdrawiam serdecznie 🙂

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty