* dość *


Dość! – krzyczy Dorota Sumińska, bo jak nikt inny rozumie zwierzęta i z dnia na dzień coraz bardziej nienawidzi ludzkości, która uważa się za ważniejszą od wszystkiego, co człowiekiem nie jest.

                                  




Dorota Sumińska, lekarz weterynarii, psycholog zwierzęcy oraz wegetarianka, w swojej najnowszej książce staje w obronie naszych mniejszych braci. Dobitnie, mocno i wyraźnie ubiera w słowa własne myśli oraz poglądy, którym jest wierna od lat. Ma dosyć, nie chce i nie może już dłużej patrzeć na to, jak my ludzie traktujemy zwierzęta. Uważa, że to niegodne naszego człowieczeństwa i liczy, że nareszcie wszyscy się opamiętamy. Mówi "Dość", ponieważ nie może już dłużej znieść naszej hipokryzji, bezduszności, wygody oraz konsumpcjonizmu. Ta książka to manifest, protest i krzyk jednocześnie, który jest tym silniejszy im bardziej emocjonalnie wyraża swoje zdanie jego autorka. Dorota Sumińska celowo używa zwrotów: "jestem norką", "jestem suką", "jestem owcą", "jestem papugą" i tak dalej, zawracając przy tym naszą uwagę, że życie każdego z tych zwierząt dalekie jest od ideału. My ludzie niestety jesteśmy w stanie zniewolić i unieszczęśliwić nawet swoje własne domowe pupile. To odrobinę skrajne myślenie, ale może tak trzeba, aby nareszcie otworzyły się nam oczy. Musimy zrozumieć, że nie mamy prawa wykorzystywać zwierząt, krzywdzić ich, ani przysparzać im cierpienia. Ta książka zmusza nas do głębokiej refleksji... Zdecydowanie nie da się przejść obok niej obojętnie. 

Reasumując: 
moje wrażenia: mocne uderzenie ;
czytelnik: każdy dla kogo los zwierząt nie jest obojętny ;
objętość: niewielka.


"Dość"

autor: Dorota Sumińska
Wydawnictwo Literackie
Wydanie I
premiera: wrzesień 2020 r.

moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 5/6


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu :-) 


 

Komentarze

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty