* świadoma mama *


Ten poradnik to must have wszystkich matek i ojców. Pełna praktycznych porad, konkretnych wskazówek i dodająca siły słów książka. 



moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 5/6



Jeśli jesteście teraz na etapie poszukiwania książek o tematyce ciążowej mam dla was ciekawą propozycję. Małgorzata Rozenek - Majdan napisała poradnik pełen dobrych rad i praktycznych wskazówek. "Świadoma mama" to książka, która dodaje siły i otuchy. Nie jest ona zbiorem nudnych informacji albo sztucznych wywodów kogoś, kto nie jest profesjonalistą w danej dziedzinie, wręcz przeciwnie... Autorka tego poradnika rozmawia bowiem z licznym specjalistami i w ten sposób obala mity dotyczące ciąży, które niestety nadal często są źródłem dezinformacji i tym samym licznych dylematów oraz niepotrzebnych obaw wielu przyszłych mam. Różni lekarze w tym ginekolog - położnik i hematolog, ale także położna, specjalista od niepłodności, psycholożka, dietetyczka, trener personalny oraz stylistka odpowiadają na liczne pytania, które nurtują wiele przyszłych mam. Czy badania prenatalne są bezpieczne? Kiedy i jak je zrobić? Jak cieszyć się wymarzoną ciążą bez lęku, że kolejny raz się ją utraci? Czy tata dziecka powinien być przy porodzie? Co ze sobą zabrać do szpitala? Czym jest cesarskie cięcie? Czy można sprawdzić swoją płodność? W jaki sposób się odżywiać? Jak ćwiczyć? Czy w ciąży można malować paznokcie i farbować włosy? Jak się ubierać, żeby nadal czuć się atrakcyjnie? To tylko nieliczne z pytań, które zadaje w swojej książce Małgorzata Rozenek - Majdan. Dzięki temu jej poradnik to zbiór czternastu szczerych i wyjątkowych rozmów z przeróżnymi specjalistami, którzy tłumaczą, wyjaśniają , opisują i służą dobrą radą. Wszystko po to, aby podpowiedzieć przyszłym mamom, jak pięknie przeżyć ten wyjątkowy czas oczekiwania na dziecko. Nie jest to zbiór nudnych rozmów z anonimowymi specjalistami.  Po pierwsze znamy ich z imienia i nazwiska, a po drugie możemy być pewni, że zdobyli oni swoim profesjonalizmem zaufanie samej autorki. Dodatkowo Małgorzata Rozenek - Majdan ociepla trochę całą książkę i opowiada o swoich prywatnych doświadczeniach. Dzieli się z czytelnikami radosną nowiną i tym samym cudem oczekiwania na kolejnego wymarzonego syna. Dodatkowym plusem tej publikacji jest fakt, że nie jest to kolejna tylko pięknie wydana i lukierkowa propozycja, ale także poważna debata na temat leczenia niepłodności i procedury in vitro.  Małgorzata Rozenek Majdan bowiem nie unika w swojej najnowszej książce tematów tabu i szczerze oraz bezkompromisowo opowiada o nieudanych próbach in virto, zawiedzionych nadziejach, radzeniu sobie z bólem straty. Ma także odwagę pisać o swojej walce i ostatecznie o niebywałym szczęściu. "Świadoma mama" to książka, którą warto znać, a nawet można pokusić o stwierdzenie, że "ten poradnik to must have wszystkich przyszłych matek i ojców". Polecam!   

Reasumując: 
moje wrażenia: przyjemny poradnik z dużą ilością informacji na temat ciąży
czytelnik: każda przyszła mama i każdy przyszły tata
ozdoba biblioteczki: ładna
objętość: niewielka


Małgorzata Rozenek Majdan "Świadoma mama"
Wydawnictwo Prószyński i S-ka 
Wydanie I
Warszawa 2020


 Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni Tania Książka :-) Zachęcam was zresztą do zapoznania się z całą ofertą bestsellerów tej księgarni :-)




Komentarze

  1. Ja jakoś tej pani nie trawię. Działa na mnie drażniąco z kilku powodów i przekłada się to na moją odgórną niechęć do książki. Cieszę się jednak, że Tobie lektura przypadła do gustu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się nie uprzedzać do ludzi i jeśli mi coś nie odpowiada to jest raczej jakieś konkretne zachowanie, alb wypowiedź, a nie od razu cała osoba. I jednak raczej staram się widzieć w ludziach jakieś pozytywy. Autorka tej książki np. imponuje mi odwagą, konsekwencją i wykształceniem, w końcu jest prawnikiem.

      Usuń
  2. Ja również nie pałam do tej pani zbyt wielką sympatią. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty