* nocne opowieści *


Trzy tajemnicze historie z ilustracjami jak ze snu – do czytania nie tylko na dobranoc.





Czytanie na dobranoc od zawsze kojarzyło mi się z ciepłem, przytulnością, bliskością i wspólną rozmową. Takie było czytanie na dobranoc w moim domu rodzinnym i bardzo chciałam aby takie było również w moim własnym. Dla mojej Antosi to stały punkt wieczoru, na który czeka z ogromną niecierpliwością. Ja zresztą też ;-) I kiedy już mi całkiem z takiego czytania wyrośnie bardzo, ale to bardzo będzie mi go brakowało. Na szczęście jeszcze teraz z niego nie wyrasta, więc możemy wspólnie celebrować zaczytane wieczory. Czytamy wtedy rożne książki jednak dzisiaj chciałabym wam opowiedzieć o tej naszej ostatnio odkrytej. Jest nią urocza opowieść, w której mama małego misia opowiada mu na dobranoc trzy bajeczki - o strażniczce nocy, która co wieczór uderza w gong, pomagając tym samym w zasypianiu różnym zwierzątkom, o Zorze dziewczynce z mieczem, która znalazła schronienie u Jacko Mollo i odkryła nowy sposób na spanie oraz o Nobo, małym stworzeniu w wielkim płaszczu, które znalazło sen na dnie morza. Wszystkie wyciszające, tajemnicze, urocze i wręcz poetyckie. Pełne baśniowości i fantazji, która tak bardzo pobudza wyobraźnie naszych dzieci. "Nocne opowieści" są jak te zaczytane wieczory - pełne ciepła i przytulności, więc idealne na dobranoc. Każda z trzech opowieści porusza ważne aspekty snu. Pierwsza wyznacza rytm dnia i nocy, druga stwarza poczucie bezpieczeństwa, a trzecia tłumaczy dlaczego sen powinien być długi, głęboki i spokojny. A wszystko to ozdobione cudownie pastelowymi ilustracjami, które są równie kojące i poetyckie jak cała książeczka. Myślę, że spodoba się ona wszystkim maluchom. Zatem zaczytanego wieczoru wam życzę Kochani :-)


Reasumując:
Moje wrażenia: miła niespodzianka;
Czytelnik:  każdy przedszkolak, który już chętnie słucha czytanych opowieści, a sam jeszcze nie potrafi czytać;
Ozdoba biblioteczki: niebywała;
Objętość: niewielka.



ocena książki 5/6
 ocena okładki 5/6
  ocena ilustracji 6/6


"Nocne opowieści"
tekst i ilustracje: Kitty Crowther
tłumaczenie: Jadwiga Jędryas
Wydawnictwo Dwie Siostry 
Wydanie I
Warszawa 2020

wiek czytelnika 3+


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Dwie Siostry :-) :-) 



Komentarze

  1. Po takiej wieczornej lekturze sny maluszków na pewno będą bajkowe. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczna bajeczka i piękne ilustracje. Sama bym ją sobie chętnie poczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak masz rację, ja też ją lubię, więc cieszę się, kiedy moja Antosia wybiera ją sobie na dobranoc :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty