* opowieści grand union *


Każdy z nas kocha inaczej.
Każdy z nas myśli w inny sposób.
Każdy z nas widzi co innego.
Każdy niesie swoją opowieść...




Nieczęsto sięgam po opowiadania, musi mnie skusić albo ich tematyka, albo sam autor. Tym razem zwróciłam uwagę na jedno i drugie ;-) :-) "Grand Union" to bowiem zbiór niezwykłych opowiadań kultowej, docenianej i uwielbianej przez czytelników brytyjskiej pisarki Zadie Smith. Jej nazwisko jest gwarancją wspaniałej czytelniczej uczty, a każda jej książka to emocjonalne i intelektualne wyzwanie. Jej najnowsze opowiadania nie są wyjątkiem. Ich lektura wymaga czasu i skupienia, w zamian otrzymujemy naprawdę kawał dobrej literatury. Do bólu szczere, prawdziwe, poruszające i skłaniające do refleksji. Wszystkie łączy temat skomplikowanych relacji międzyludzkich. Problem dyskryminacji, nierówności społeczne, miłość, samotność, poszukiwanie tożsamości, różne uzależnienia, trudne związki, niespotykane sytuacje i bolesne problemy, których rozwiązanie nie jest takie proste i oczywiste. Zadie Smiht porusza naprawdę wiele  kwestii. Wszystkie sprawiają, że nie możemy przejść wobec tych opowiadań obojętnie. W "Grand Union" bez tabu mówi o seksualności, bada potrzebę intymności, poszukuje granic wolności. Balansuje na cienkiej linii między oddaniem a uzależnieniem. Każdy z nas znajdzie w jej opowiadaniach coś, co pozwoli mu odkryć nieznaną jeszcze prawdę o sobie. Polecam!  

moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 4/6


"Zadie Smith" Grand Union
Tłumaczenie Maria Makuch
Wydanie I
Wydawnictwo Znak
2019 r.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Znak :-) :-)



Komentarze

  1. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę. Wydaje się naprawdę warta uwagi. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jak ją odbierzesz. Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty