* bądź moim światłem *


„Bądź moim światłem” to niezwykle dojrzała i przejmująca opowieść o wyborach z gatunku tych najtrudniejszych...




Dzisiaj chciałabym zwrócić waszą uwagę na najnowszą książkę Agaty Przybyłek. "Bądź moim światłem" to bowiem wzruszająca i skłaniająca do refleksji opowieść, która wpisuje się w cały cykl świątecznych opowieści wydanych w tym roku przez Wydawnictwo Czwarta Strona. W tej konkretnej powieści akurat święta są na dalekim planie, ale mimo wszystko zimowa aura sprzyja jej głównym bohaterom, więc cudownie czyta się ją w długie zimowe wieczory. "Mam wrażenie, że dopóki cię nie poznałem, kroczyłem w ciemności, a dzięki tobie odnalazłem światło... " Te słowa mogłyby stać się mottem całej opisanej historii. W tym pięknym i wzruszającym zdaniu zapisana jest cała romantyczna wymowa tej powieści. Jej główną bohaterką jest Magda - pogodna dziewczyna, która pracuje jako tłumaczka i gaśnie z każdym dniem coraz bardziej, trwając w nieudanym małżeństwie... Jej mąż Paweł, kiedyś pełen energii i radości życia mężczyzna, teraz coraz bardziej zagubiony, zmaga się z narastającą depresją i atakami złości, które coraz częściej wymierzane są w najbliższą mu osobę... Kiedyś było zupełnie inaczej... Magda i Paweł byli fantastycznym i kochającym się małżeństwem. Wszystko niestety zmienił jeden tragiczny wypadek, który doprowadził do paraliżu Pawła, teraz w swojej sytuacji nie widzi on już żadnej nadziei na lepsze jutro i mrocznymi nastrojami zaczyna zatruwać życie nie tylko swoje, ale również swojej żony. Tak trwają razem poranieni i zasmuceni z każdym dniem coraz bardziej...  Jednak pewnej listopadowej nocy niespodziewanie los postanawia odmienić życie Magdy... Wszystko zaczyna się od awarii prądu w całym mieście. Cała ta trudna i nieprzyjemna sytuacja nie zapowiada niczego dobrego, a jednak przynosi ze sobą pozytywne zmiany. Właśnie wtedy Magda poznaje Michała i nagle jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ten jeden spacer i długa rozmowa z nieznajomym mężczyzną odmienia wszystko. Magda na nowo zacznie cieszyć się życiem. Dostrzega jego uroki, częściej się uśmiecha i ma siłę by marzyć. Powoli między Magdą i Pawłem rodzi się szczere i prawdziwe uczucie. Ta miłość zaskakuje ich oboje. Czy ostatecznie będą mieli odwagę zatrzymać to uczucie? Jaką decyzję podejmie Magda? Czy będzie umiała zacząć nowe życie, zostawiając swojego męża? A może jednak wybaczy Pawłowi i spróbuje raz jeszcze odnaleźć w nim tego dawnego mężczyznę, którego tak bardzo kochała? Zachęcam was do lektury. Myślę, że niejednokrotnie ta powieść was zaskoczy. Nie jest ona tak oczywista jak się nam na początku wydaje. To naprawdę mądra, dojrzałą, wzruszająca i niebywale refleksyjna opowieść. Bardzo mocno uzmysławia nam jak wielką moc mamy kreując swoje życie i jak ogromną odpowiedzialność musimy wziąć na siebie podejmując różne decyzje. Ich konsekwencje mogą nas wielokrotnie niebywale zaskoczyć... 

moja ocena książki 5/6
moja ocena okładki 5/6


                
Agata Przybyłek "Bądź moim światłem"
Wydawnictwo Czwarta Strona 
Wydanie I
Poznań 2019



Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni Tania Książka :-) Zachęcam was zresztą do zapoznania się z całą ofertą bestsellerów i nowości tej księgarni :-)



Komentarze

  1. Niestety chyba będzie musiała już poczekać na przyszło roczne święta. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz ją śmiało przeczytać w styczniu, bo ten motyw świąteczny jest na bardzo dalekim planie 😉🙂

      Usuń
  2. Uuuuu ciężkie wybory miała główna bohaterka... pewnie nie zdradzisz, co w końcu wybrała?;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zdradzę, ale zachęcam Cie do przeczytana tej książki :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty