*Pucio umie opowiadać *


Poznajcie Pucia i jego bliskich! Ten sympatyczny maluch jest ulubionym towarzyszem dzieci w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy.





Czy jest wśród nas ktoś kto nie zna jeszcze Pucia? Myślę, że to wręcz niemożliwe ;-) Pucia znają i kochają chyba wszystkie dzieciaki. To uroczy kilkulatek, który skradł również nasze serca, dlatego cały czas śledzimy wszystkie nowości, które pojawiają się na rynku wydawniczym. Mamy już wcześniejsze książki, układanki i puzzle, więc nic dziwnego, że zawitał u nas również "Pucio umie opowiadać" :-) To najnowsza część przygód tego miłego kilkulatka. Jej lektura, pomaga naszym maluchom prawidłowo rozwijać mowę. Ta część przygód Pucia przeznaczona jest dla dzieci, które już potrafią mówić i jest rewelacyjnym pomysłem do ćwiczenia umiejętności opowiadania. Nasze dzieci zachęca do tego bardzo atrakcyjna treść i pastelowe ilustracje. Tym razem Pucio i Misia oczekują nowego członka rodziny. Na świecie ma się pojawić Bobo. Jest to wspaniały punkt wyjścia do rozmowy. Pod każdą dużą ilustracją umieszczone są dodatkowe mniejsze obrazki, które pomagają naszym maluchom opowiadać o przeżyciach bohaterów, a pytania skłaniają do snucia wspomnień jak to było, kiedy to one miały przyjść na świat :-) Gwarantuję wam, że to zainteresuje każde dziecko ;-) :-)  Moja A. jest tą częścią zachwycona, ja zresztą też :-) Jej czytanie to wspaniała nauka poprzez zabawę. Umiejętność opowiadania to przecież trudna sztuka, która wymaga  zdolności dostrzegania związków przyczynowo - skutkowych oraz relacji czasowych. Czytając zatem nowego Pucia możemy pomóc naszym dzieciom nauczyć się ładnie opowiadać. Zadając dodatkowe pytania: "Co się wydarzyło na początku", "Dlaczego?", "Co zrobił Pucio?", "Co powiedziała Misia?" i stosując zwroty: "najpierw", "później", "na koniec" pokazujemy naszym dzieciom , że umiejętność mówienia o tym, co się wydarzyło, zobaczyło, widziało lub przeczytało jest łatwiejsza niż im się wydaje ;-) Nic tylko usiąść na kanapie, zaczytać się i zakochać w przygodach  nowego Pucia :-) Miłego czytania, wyjaśniania i opowiadania :-) 

moja ocena książki 6/6
moja ocena okładki 6/6
moja ocena ilustracji 6/6



Marta Galewska-Kustra "Pucio umie opowiadać"
ilustracje: Joanna Kłos
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Warszawa 2019
Wydanie I
Seria "Pucio. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać"


Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni Tania Książka :-) Zachęcam was zresztą do zapoznania się z całą ofertą literatury dziecięcej tej księgarni :-)


Komentarze

  1. Mój chrześniak bardzo lubi ten cykl książeczek.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja A. go uwielbia i wszystkie dzieci, które mam w gabinecie logopedycznym po prostu szaleją na jego punkcie :-)

      Usuń
  2. Fajna książeczka dla dzieci. W herbacie pomarańcz czy cytryna?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty