* hygge po polsku *


Hygge jest nam o wiele bliższe, niżby się wydawało :-) 





Hygge to sztuka odczuwania piękna w najdrobniejszych rzeczach, która przywędrowała do nas ze Skandynawii, ale tak naprawdę ta duńska sztuka szczęścia jest nam bliższa niż się nam wydaje ;-) :-) Hygge bowiem skrywa się w promieniach porannego słońca i świetle nocnej lampki. Chowa się w zapachu domowego ciasta i kawy z cynamonem. W śmiechu dziecka, śpiewie ptaków i szumie morza. W smaku szarlotki na ciepło i ulubionej herbaty z pomarańczą, sokiem malinowym i goździkami. W mruczącym kocie, ulubionej książce i wzruszającej muzyce. Hygge towarzyszy nam podczas spotkań i rozmów z ukochanymi osobami. Jest wszędzie, wystarczy je tylko dostrzec... Czasami pojawia się na moment, a czasami trwa cały dzień. Największa jego tajemnica tkwi w tym, że nie można tego odczucia szczęścia zaplanować. Ono przychodzi znienacka jeśli tylko otworzymy się na piękno, które jest dookoła nas. W tym tkwi jego moc... Myślę zresztą, że każdy z nas ma takie wspomnienia i urocze momenty, do których wraca z rozrzewnieniem i to właśnie jet hygge, którego doświadczaliśmy przez całe życie choć niekoniecznie umieliśmy je tak nazwać ;-) :-)  "Hygge po polsku" to książka, która uzmysławia nam, że duńska sztuka szczęścia jest nam bliższa niż się tego spodziewaliśmy. Wystarczy tylko uwierzyć, że trawa nie jest bardziej zielona tam gdzie nas nie ma i skupić się na tym co mamy oraz docenić piękno chwil, których doświadczamy. "Hygge po polsku to wyjątkowa kolekcja chwil, opowieści i doznań. Czekają one na kartach tej książki jak nadziewane czekoladki, którymi możecie się uraczyć. Każda z tych niepowtarzalnych historii lśni ciepłym blaskiem niczym świeczka paląca się na parapecie w chłodne jesienne popołudnie." To książka, która otula na swoim ciepłem i idealnie nadaje się na lekturę w długie, przytulne, jesienne wieczory. Polecam :-)  






moja ocena książki 6/6
moja ocena okładki 6/6
moja ocena zdjęć 6/6



Iza Wojnowska "Hygge po polsku"
Wydawnictwo Insignis
Kraków 2017


Za możliwość przeczytania książki dziękuję jej Autorce :-) :-) 

Komentarze

  1. To na pewno ciekawa pozycja. Ja miałam kiedyś dużą ochotę przeczytać "Hygge. Duńska sztuka szczęścia", od której chyba zaczął się cały szał na ten "styl życia" ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jest bardzo przyjemną książką :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  2. Do mnie raczej tego typu książki nie przemawiają. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale może jakieś inne, które u mnie znajdziesz zachęcą Cię do ich przeczytania ;-) Pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty