* kawiarniane serwetki *


"Jeśli poddasz się urokowi chwili zdobędziesz skarb"




"Kawiarniane serwetki" to zbiór wierszy współczesnych polskich poetów, którzy zostali wyróżnieni w ogólnopolskim konkursie poetyckim na najlepszy wiersz inspirowany twórczością Agnieszki Osieckiej. Nie wiem czy wiecie, ale to jedna z moich ulubionych poetek, dlatego nie mogłam przejść obok takiej perełki obojętnie. Właściwie rzadko sięgam po twórczość najmłodszego pokolenia poetów, częściej czytam sprawdzoną i starszą klasykę, jednak bardzo zaintrygowało mnie, w jaki sposób twórczość Agnieszki Osieckiej zainspirowała to najmłodsze pokolenie poetów. Ku swojemu miłemu zaskoczeniu odkryłam w tym tomiku kilka wierszy, które bardzo mnie poruszyły. Odnalazłam w nich taką samą wrażliwość, emocjonalność i subtelność jak u Osieckiej. 

"Na tej kartce papieru
wymaluję swe serce,
potłuczone uczucia
w niemożliwej udręce [...]
                                   Bartłomiej Paterak

"W tej kawiarni na rogu
przy lawendowym stoliku,
z poplamionym nakryciem, 
rozmyślam czasem nad życiem...

O duszy bez człowieka,
kawie bez mleka,
o podbojach miłosnych
i tęsknocie za wiosną... [...]"
                                                              Partycja Pacholec - Karolak 

Cały zbiór czytało mi się bardzo dobrze. Na moment zatrzymał się dla mnie czas... "Kawiarniane serwetki" to niepozornych rozmiarów tomik poetycki z ogromną mocą oddziaływania na nasze uczucia. Idealna lektura na długie letnie wieczory. Warto z nim usiąść na tarasie i z lampka winą rozkoszować się pięknem słowa poetyckiego. Myślę, że każdy z was znajdzie w tych wierszach kilka słów, które "zabierze ze sobą w torebce, kieszeni lub w długą podróż" Polecam :-) 

moja ocena książka 5/6
moja ocena okładki 6 /6


"Kawiarniane serwetki"
skład: Izabella Różyńska
projekt okładki i ilustracja: Łukasz Różyński
Wydawnictwo Papierowy Motyl
Wydane pierwsze
Warszawa 2019 


Za możliwość przeczytania książki dziękuję księgarni Tania Książka :-) Zachęcam was zresztą do zapoznania się z całą ofertą bestsellerów i nowości tej księgarni :-)



Komentarze

  1. Piękny wiersz Bartłomieja Pateraka. Też lubię czasem poczytać poezję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za poezją nie przepadam, ale ten zbiór wierszy mnie zainteresował. 😊

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty