* warsztaty stylu *


"Styl to twoja własna klasyka "





"Bo styl jest w tobie - musisz go tylko odkryć!" Dlaczego warto to zrobić? Jest co najmniej kilka powodów... "Kto go ma, ten zapada w pamięć. Kto go ma, nie musi się przedstawiać. Kto go ma, docenia piękno. Kto go ma, nie potrzebuje komplementów. Kto go ma, ten o tym wie." Między innymi tymi słowami Maria Młyńska przekonała mnie do lektury swojej książki. "Warsztaty stylu" nie rozczarowały mnie, powiedziałabym nawet, że wręcz odwrotnie zauroczyły. To książka, która uzmysławia wszystkim kobietom, że każda z nas ma swój własny, piękny i niepowtarzalny styl. Trzeba go tylko odkryć. Zatem jak pisze autorka tego poradnika: "Zaczynajmy. Znajdźmy twój styl. Ten, który masz, ten który czai się za rogiem, i ten, który tylko czeka na twoje odpowiednie nastawienie, na twoją odwagę i na twój pierwszy krok, by się w końcu ujawnić. [...] Zapraszam cię na swoiste warsztaty poszukiwania swojego stylowego ja" :-) Nie wiem jak wy, ale ja bardzo entuzjastycznie przyjęłam to zaproszenie i z ogromną przyjemnością przypominałam sobie, albo odkrywałam poszczególne elementy własnego stylu :-) Było to zabawne, miłe i odkrywcze doświadczenie. Uzmysłowiło mi, że lubię tą swoją klasykę :-) I żeby nie było ... "Styl nie ma związku z pieniędzmi, nie ma związku z figurą, nie ma związku z wiekiem, nie ma związku z urodą" Zatem koniec wykręcania się ;-) Może warto nareszcie zdobyć się na odwagę i odkryć swoje prawdziwe ja ;-) Za sprawą tej książki każda z nas ma szansę zbudować swój własny wizerunek od nowa. Może uzmysłowić sobie swoje atuty, przypomnieć własne inspiracje, nauczyć się podkreślać swoją osobowość i nareszcie zacząć się wyróżniać. Przecież, jak przekonuje nas Maria Młyńska, styl jest w każdej z nas. Może zatem warto pokazać światu jakie jesteśmy wyjątkowe :-) Miłego odkrywania siebie na nowo :-)


 moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena ilustracji 4/5



moja klasyka :-)


* kolory i odcienie - granatowy, szary, niebieski, pudrowy róż, kremowy, pastelowe, zimne, zgaszone

* materiały - miękkie, oddychające, ciepłe, bawełna, len, jedwab, wełna

* wzory - drobne kropki, kokardka, abstrakcyjne

* faktury - gładkie, mat, warkocze

* kroje ubrań - trapezowa sukienka, długie letnie spódnice, spodnie chino, dekolt w łódkę

* dodatki - duże zegarki, białe złoto, srebro, duże wisiory, nietypowe bransoletki, biżuteria hand made, duże torebki, trampki, balerinki, listonoszki, komin

* makijaż - naturalny, rozświetlający, podkreślający oczy, błyszczyk, tusz do rzęs

* fryzura - naturalna, kolor czekoladowy brąz lub kasztan, grzywka

* osoby, które inspirują mnie sowim stylem bycia - Audrey Hepburn 

* filmy, teledyski, seriale, reklamy - "Diabeł ubiera się u Prady", "Rzymskie wakacje", "Holiday", "Listy do M.", ostatnie teledyski Kasi Kowalskiej, "Prawo Agaty"

* książki - zbyt dużo, żeby je wszystkie wymienić ;-) 

* sklepy, sieciówki, marki - Monnari, Orsay, Reserved, Da Wanda, Miluba, Czajka Czajka 

* pojęcia, kojarzące się z konkretnymi stylami - styl rockowy, boho, retro, moda lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, sportowa elegancja

*pogoda, sposób wypoczynku - letnie niebo, spacer po plaży, spacer w deszczu, czytanie książki w ogrodzie,

* kraje i regiony, miasta, ich specyfika - Bieszczady, Włochy, polskie morze, Paryż, Londyn, New York

* wystrój wnętrz - styl skandynawski, funkcjonalne i piękne wnętrze, dużo światła, oryginalne i przydatne gadżety, oryginalne lampy, naturalne drewno, biblioteczka, duży fotel, porcelana

* smaki, zapachy - czekolada, kawa, lawenda, szarlotka, 

* kwiaty - tulipany, storczyki, konwalie

* sztuka - obrazy, rzeźby, okresy, style, artyści - anioły mojego Męża, prace znajomych, secesja, czarno-biała fotografia

* jedzenie - atmosfera paryskich kawiarenek, lody, maliny, barszcz czerwony z uszkami, kuchnia włoska, szarlotka

* okresy, postaci, wydarzenia - Młoda Polska, dwudziestolecie międzywojenne, literatura współczesna 

* inspirujące przypadkowe osoby - urzędniczka, kasjerka

* ...



autor:  Maria Młyńska
tytuł: "Warsztaty stylu. Autorska metoda, dzięki której w końcu odkryjesz swój styl"
ilustracje: Magdalena Ćwirko 
Wydawnictwo Flow Books
Wydanie I
Kraków 2018


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Flow Books :-) 




Komentarze

mój instagram

Popularne posty