* rok królika *


Julia Mrok będzie musiała na nowo zmierzyć się ze swoją przeszłością i podjąć decyzję, która po raz kolejny odmieni jej życie.





Joanna Bator "Rok Królika"
Wydawnictwo Znak
Kraków 2016
ISBN 978-83-240-4351-4


Moje pierwsze zetknięcie z twórczością Joanny Bator to książka nosząca tytuł Chmurdalia. Byłam nią zafascynowana i od tamtej pory staram się przeczytać każdą powieść tej autorki. Niestety nie odnajduję w innych jej książkach tego mojego "oczarowania" tym pierwszym tekstem. Wszystkie są trudne i na swój sposób mroczne. Wszystkie są ambitne i warsztatowo przemyślane, ale jakoś tak nie potrafią mnie porwać i zmusić do głębszej refleksji, mimo  oczywiście najczęściej poważnej tematyki. Wszystkie pozostałe jakoś raczej mnie dołują i rozczarowują. Tak było niestety również w przypadku Roku Królika. Bardzo się zmęczyłam czytając historię o Julii Mrok. Właściwie nie wiem z czego to wynika. W założeniu jest w niej wszystko co lubię - niebanalni bohaterowie, czarny humor, tematyka poruszająca wyobraźnię, niebanalne zwroty akcji, niezły styl ... Do tego wszystkiego w Roku Królika pojawiło się jeszcze miasteczko grozy, które trochę przypominało mi mroczne i zagadkowe Twin Peaks ... Jednak jak się okazuje to za mało, czegoś zabrakło, żebym mogła powiedzieć, że Rok Królika to intrygująca, fascynująca i pochłaniająca całkowicie czytelnika książka ... Szkoda ...

moja ocena książki 3/5
moja ocena okładki 3/5








Komentarze

mój instagram

Popularne posty