* depresje i inne magiczne sztuczki *


"moja depresja zmienia kształty
bywa świetlikiem w łapie niedźwiedzia
a potem staje się niedźwiedziem"



" [...] moje serce dostało takiej amnezji
w której pamięta wszystko oprócz siebie."



Poezja to dla mnie różne emocje zamknięte w nieoczywistym słowie. Nie musi ono mieć klasycznej formy wiersza, może dlatego "Depresja i inne magiczne sztuczki" nie były dla mnie zaskoczeniem, chociaż jest to na pewno nietypowy tomik poetycki „Tylko co to takiego poezja? Niejedna chwiejna odpowiedź na to pytanie już padła. A ja nie wiem i nie wiem i trzymam się tego jak zbawiennej poręczy” Myślę, że te słowa jednoznacznie podkreślają pewną subiektywność w odbiorze tekstu poetyckiego. "Depresje i inne sztuczki magiczne" moim zdaniem zyskają dużą rzeszę fanów, ale również spotkają się z ogromnym niezrozumieniem. Nie jest to łatwy tekst, chociaż czyta się go błyskawicznie. Wymaga od nas skupienia i uwagi. Jest niejednoznaczny, zaskakujący i niezwykle autentyczny. Można w nim odnaleźć całą gamę uczuć. Sabrina Benaim, kanadyjska poetka i youtuberka bardzo odważnie i szczerze piszę o swoich emocjach i chorobie. W swoich wystąpieniach na You Tubie jest niezwykle autentyczna. Myślę, że dzięki temu zyskała aż taką sympatię. Ja zwróciłam również uwagę na jej ogromny dystans do siebie. Dzięki jej tekstom "poezja stała się językiem, którym porozumiewają się najbardziej wrażliwi." Mają odwagę zmierzyć się ze swoimi uczuciami i nareszcie opowiedzieć o swojej chorobie. Myślę, że lektura tego tomiku będzie ciekawym doświadczeniem dla każdego wrażliwca. 

moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 4/5


tytuł: "Depresje i inne magiczne sztuczki"
autor: Sabrina Benaim
tytuł oryginału: "Depression & Other Magic Tricks"
przekład: Anna Arno
Wydawnictwo Literackie
Wydanie pierwsze
2018


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu literackiemu :-) :-) 


Komentarze

  1. Ogólnie jeśli już mowa o depresji czy innych problemach natury psychicznej to z tego co wiem to właśnie psychoterapia indywidualna może dać bardzo fajne efekty. Osobiście polecam gabinet https://www.terapiapoznan.pl/psychoterapia-indywidualna/ do którego ja również uczęszczałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poradnia psychologiczna może być świetnym miejscem, aby znaleźć wsparcie w trudnych sytuacjach życiowych. Na stronie https://psycholog-ms.pl/ dowiesz się więcej o usługach oferowanych przez profesjonalny zespół terapeutów. Nie musisz zmagać się z trudnościami samotnie - skorzystaj z pomocy specjalistów i zacznij budować lepszą jakość życia.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty