* dachołazy *


"Nigdy nie przekreślaj możliwego"




Po lekturze "Dachołazów" mam tylko jedno marzenie - chciałabym więcej tego typu książek :-) Jestem tą publikacją oczarowana. Nie dziwi mnie, że otrzymała aż tyle nagród i wyróżnień. Cieszę się, że stoi u mnie na półce w biblioteczce i czeka aż moja A. podrośnie. Myślę, że to lektura obowiązkowa dla każdego dzieciaka. Piękna, baśniowa, mądra, ciekawa i wzruszająca. Pełna dynamicznych zwrotów akcji, interesujących bohaterów i fantastycznych przygód. Jednym słowem rewelacyjna :-) Idealnie wyważona, prawdziwa, odkrywcza, no i to bajeczne zakończenie ... Główną bohaterką "Dachołazów" jest Sophie. Jako niemowlę przeżyła katastrofę statku i została znaleziona w futerale po wiolonczeli przez ekscentrycznego naukowca. Od tego momentu ich drogi życiowe łączą się na dobre i złe. Charles w sposób oddany, ale i nietuzinkowy zajmuje się dziewczynką. Mimo jego starań i wielkiej ojcowskiej miłości zasadnicza opiekunka próbuje mu odebrać Sophie i umieścić ją w sierocińcu. Oboje nie chcą się na to zgodzić, uciekają razem do Paryża w poszukiwaniu matki Sophie. Czy ich wyprawa zakończy się sukcesem? Kogo tam spotkają? Jak poradzą sobie w obcym mieście? Jeśli jesteście ciekawi odpowiedzi zachęcam was do lektury. To naprawdę świetna książka. Czyta się ją z wielką przyjemnością :-)  "Raz po raz natykamy się przy lekturze na kapitalne zdania - świeże, zabawne, poruszające... "Zawieszamy się" nad nimi z uśmiechem - tak gada do nas świetna proza" :-) Polecam :-) 


Cytaty z książki:

"Matka to miejsce, gdzie można odłożyć serce. Przystanek, na którym można odzyskać oddech" [str.32]

"Książki są łomem, którym wyważysz drzwi świata." [str.34]

"Nigdy nie przekreślaj możliwego!" [str.35]

"Nie znosiła listów urzędowych. Wprawiały ją w nerwowość. Podejrzewała, że ludzie, którzy je piszą, mają segregator w miejscu, gdzie powinno być serce" [str. 48]

"Tego ranka niełatwo jej się oddychało. W piersiach miała za dużo nadziei, żeby mieściło się tam jeszcze powietrze." [str. 85]

"- Dorośli są nauczeni nie wierzyć w niezwykłe rzeczy.
- To głupie.
- Smutne, moje dziecko, ale nie głupie. Trudno jest uwierzyć w dziwne rzeczy. Ty masz talent, Sophie. Nie strać go." [str. 231]


moja ocena książki 5/5
moja ocena okładki 5/5


autor: Katherine Rundell
tytuł: "Dachołazy"
tytuł oryginału: "Rooftoppers"
tłumaczenie: Tomasz Bieroń
Wydawnictwo Poradnia K
Wydanie I
2017
ISBN 978-83-63960-88-9


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Poradnia K :-) :-) :-) 



Komentarze

mój instagram

Popularne posty