* trzymaj mnie mocno *


" - Wszyscy potrzebujemy mocno kogoś trzymać, gdy przychodzi wielka fala. - "



             

"Trzymaj mnie mocno" to jedna z nowości Wydawnictwa Zielona Sowa :-) Zarówno ja, jak i moja A. ją uwielbiamy. Jest to kolejna książka z całej serii. Wcześniej ukazały się "Koala, który się trzymał", "Mysz, która chciała być lwem" i "Wiewiórki, które nie chciały się dzielić" :-) Myślę, że "Trzymaj mnie mocno" spodoba się wszystkim czytelnikom, zarówno tym małym, jak i tym dużym. Proste i mądre teksty, bliska relacja z mamą, motyw pierwszej przyjaźni, szczęśliwe zakończenie oraz przepiękne i kolorowe ilustracje :-) Wszystko to sprawia, że ta książeczka jest urocza. Bawi i uczy jednocześnie. Myślę, że powinna znaleźć się w biblioteczce każdego malucha. Tym razem głównymi bohaterami całej historii są słodkie wydry :-) Miki i jej mama są nierozłączni, tylko na moment, kiedy trzeba zdobyć jedzenie, mała wydra zostaje sama i cierpliwie czeka opatulona wodorostami. Pewnego dnia poznaje inną małą wydrę - Amaka. Bardzo szybko okazuje się, że wspólne czekanie jest o wiele przyjemniejsze i ciekawsze niż czekanie w pojedynkę ;-) Małe wydry stopniowo dzień po dniu zaprzyjaźniają się. Okazuje się, że przyjaciel nie jest tylko i wyłącznie świetnym kompanem wspólnych zabaw, jest również nieoceniony w momencie, kiedy przychodzą trudne chwile. Kiedy nadchodzi wielka fala obie wydry starają się sobie nawzajem pomóc. To wspaniały sprawdzian ich przyjaźni. Wszystko kończy się szczęśliwie, ponieważ w odpowiednim momencie wracają też ich mamy. Morał płynący z tej opowieści jest zatem jeden - łatwiej przetrwać trudne chwile trzymając się mocno razem. To naprawdę wspaniała opowieść. Mogą już ją "czytać" dzieci, które ukończyły roczek. Serdecznie polecam w swoim i A. imieniu :-) 

          

moja ocena książeczki 5.5
moja ocena ilustracji 5/5
moja ocena okładki 5/5


tekst i ilustracje: Jane Chapman
tytuł: "Trzymaj mnie mocno"
tytuł oryginału: "With Your Paw in Mine"
przekład: Barbara Supeł
Wydawnictwo Zielona Sowa
Wydanie I
2018
 

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Zielona Sowa :-) :-) 


Komentarze

mój instagram

Popularne posty