* mój mąż i ja *


"Trudna historia małżeństwa Królowej Elżbiety i Księcia Filipa"




"Ona - młoda i z królewskiego rodu. On - przystojny, ale dużo uboższy młodzieniec w marynarskim mundurze z monarszej rodziny z dalekiego, małego kraju. Brzmi bajkowo?" Jednak ta historia wydarzyła się naprawdę. "Mój mąż i ja" to opowieść o małżeństwie Królowej Elżbiety i Księcia Filipa. Małżeństwie pięknym choć niezwykle trudnym, opartym na prawdziwym uczuciu, które musi zmierzyć się z licznymi konwenansami. To również książka o "rozczarowaniu, kiedy już wiadomo, że nawet życie prawdziwej księżniczki nie jest bajką." Tych dwoje spotkało się kilkadziesiąt lat temu i zakochało w sobie od pierwszego wejrzenia. "On był jedynym aktem jej rebelii. Ona - jego jedynym aktem poddania." Kiedy brali ślub nie myśleli, że tak szybko Elżbieta będzie musiała zmierzyć się z nowymi obowiązkami. Los zadecydował inaczej i zaledwie kilka lat po ślubie Elżbieta została królową. To był duży sprawdzian dla ich związku. Były to czasy, kiedy emancypacja była ośmieszana, a kobieta nigdy nie stała w hierarchii wyżej niż mężczyzna. W małżeństwie Królowej Elżbiety i Księcia Filipa miało być inaczej. Od momentu jej koronacji Książę Filip musiał stać dwa kroki za swoją żoną, jego pierwsze dzieci nie otrzymały jego nazwiska, a on sam nie miał żadnej konstytucyjnej roli. Jednak Królowa Elżbieta wykazała się się niezwykłym taktem. Z czasem zadbała o większe prawa dla swojego męża i w domu pozwalała mu być głową rodziny. To bardzo mądre, życiowe i kobiece podejście. Ta książka to nie tylko historia prawdziwego uczucia, ale także wspaniały portret samej Królowej Elżbiety, "która rządzi Wielką Brytanią od ponad 60 lat, która przetrwała 13 premierów i wytrwała na tronie całą epokę, gwarantując stabilność swojej monarchii i swojego małżeństwa." Nie jest to może idealnie napisana biografia, jednak myślę, że warto ją przeczytać i innym okiem spojrzeć na Królową Elżbietę oraz Księcia Filipa. Polecam!


moja ocena książki 4/5
moja ocena okładki 5/5
moja ocena zdjęć 5/5


autor: Ingrid Seward 
tytuł: "Mój mąż i ja"
tytuł oryginału: "My Husbund and I: The Inside Story of 70 Years of the Royal Marriage"
tłumaczenie: Joanna Lipińska
Wydawnictwo Feeria 
Wydanie I
Łódź 2018


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Feeria :-) 


Komentarze

  1. Chce podziekowac dr Agbazara z AGBAZARA TEMPLE za sprowadzenie mojego meza, który zostawil mnie i dzieci na prawie 2 lata. Nigdy nie nauczylem, ze go odzyskam, dopóki nie zobaczylem w Internecie komentarza na temat dr. agbazary i skontaktowalem sie z nim, po wykonaniu wszystkich instrukcji udzielonych mi przez dr Agbazara, mój maz wrócil blagajac o przebaczenie w ciagu 48 godzin. Dzieki doktorze, twoje zaklecie jest naprawde swietne. Dla tych z Was, którzy maja problem z malzenstwem / zwiazkiem, powinni skontaktowac sie z nim za posrednictwem ( agbazara@gmail.com ) LUB WhatsApp / zadzwon ( +2348104102662 ). I przezyj to sam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

mój instagram

Popularne posty